polkadot
Polkadot (DOT) $ 3.98 4.11%
tron
TRON (TRX) $ 0.243716 1.23%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 3.12 0.66%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000013 5.36%
solana
Solana (SOL) $ 146.79 3.72%
bnb
BNB (BNB) $ 596.80 2.63%
xrp
XRP (XRP) $ 2.15 5.98%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.172523 5.83%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.680789 4.05%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 21.96 4.47%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 14.39 3.40%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 81.68 3.81%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 2.41 3.68%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 5.73 4.44%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.01%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 1,742.57 2.95%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 92,386.75 1.88%

טסלה נחלשת: הדו"ח הרבעוני חושף

החברה שמובילה את מהפכת הרכב החשמלי מתמודדת עם לחצים מכל כיוון · שינויים במפעלים, מתיחות פוליטית ודומיננטיות סינית מאיימים לשנות את מסלול הצמיחה · המשקיעים מחכים לתשובות.
החברה שמובילה את מהפכת הרכב החשמלי מתמודדת עם לחצים מכל כיוון · שינויים במפעלים, מתיחות פוליטית ודומיננטיות סינית מאיימים לשנות את מסלול הצמיחה · המשקיעים מחכים לתשובות.

לא מעט חיכו לדו"ח הרבעוני של טסלה, אבל גם האופטימיים שביניהם הופתעו מהתוצאות.

טסלה חשפה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2025, והנתונים מצביעים על תקופה מאתגרת במיוחד: ירידה חדה בהכנסות, לחצים פוליטיים גוברים ותחושת חוסר כיוון שמעיבה על עתיד החברה.

מניית טסלה צנחה ב-41% מתחילת השנה – הביצוע הרבעוני הגרוע ביותר שלה מאז 2022 – והאמון של המשקיעים הולך ומתערער. כמעט כל אינדיקטור פיננסי מרכזי רשם ירידה, מה שמעיד על האטה רחבה בפעילות. גם בתוך החברה שוררת זהירות, כשהדו"ח לבעלי המניות מצביע על מתחים גיאופוליטיים, תחרות עזה בשווקים הבינלאומיים ותחזיות לעתיד שנותרות פתוחות.

הכנסות הרכב נחתכות, הרווח מתכווץ

הכנסות חטיבת הרכב של טסלה צנחו ב-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-14 מיליארד דולר בלבד. גם ההכנסות הכוללות ירדו ב-9% והסתכמו ב-19.34 מיליארד דולר – רחוק מהציפיות של האנליסטים, שעמדו על 21.11 מיליארד.

אבל לא רק ההכנסות ירדו – גם הרווח הנקי של החברה נחתך בצורה דרמטית: ירידה של 71% שהובילה לרווח נקי של 409 מיליון דולר בלבד, או 12 סנט למניה, לעומת 1.39 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024.

הסיבות? טסלה מייחסת את הירידה לצורך בעדכון קווי הייצור במפעלים לקראת השקת גרסה מחודשת של ה-Model Y, לצד ירידה במחיר הממוצע לרכב ומבצעי מכירה אינטנסיביים שפגעו בשורת הרווח.

באופן מעניין, טסלה הודתה כי ללא ההכנסות שמקורן במכירת קרדיטים רגולטוריים – שמוענקים לה על ייצור רכבים חשמליים ונמכרים ליצרנים אחרים – היא הייתה מסיימת את הרבעון בהפסד תפעולי בתחום הרכב. הכנסותיה מהקרדיטים הללו הסתכמו ב-595 מיליון דולר, עלייה ניכרת לעומת 432 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

למרות התוצאות המאכזבות, מאסק ממשיך להציב את הרובוטקסי ואת הרובוט דמוי האדם, אופטימוס, כעמודי התווך של עתיד החברה. "אנחנו מתכננים להשיק נסיעות אוטונומיות בתשלום באוסטין ביוני, וצופים שיהיו לנו אלפי רובוטים שעובדים במפעלים של טסלה עד סוף השנה," הבטיח מאסק. לדבריו, החברה מתכננת להגיע לייצור של מיליון רובוטים בשנה עד 2029 או 2030, ומיליוני רכבים אוטונומיים בנסיעה על הכבישים במחצית השנייה של 2026. אבל המשקיעים מתקשים להתעלם מהפער בין החזון השאפתני למציאות הכספית המורכבת.

"בעתיד, רוב האנשים לא יקנו מכוניות," אמר מאסק בשיחת המשקיעים. "קניית רכב בנזין שאינו אוטונומי תהיה כמו רכיבה על סוס או שימוש בטלפון מתקפל. יש אנשים שעדיין עושים זאת, אבל זה נדיר."
"בעתיד, רוב האנשים לא יקנו מכוניות," אמר מאסק בשיחת המשקיעים. "קניית רכב בנזין שאינו אוטונומי תהיה כמו רכיבה על סוס או שימוש בטלפון מתקפל. יש אנשים שעדיין עושים זאת, אבל זה נדיר."

המתח הגיאופוליטי והמעורבות של מאסק

מאחורי המספרים מסתתר גם סיפור פוליטי: מאסק, שמתואר כמי שמבלה את רוב זמנו בבית הלבן, מלווה את ניסיונות הממשל לצמצם את הממשלה הפדרלית ולהטיל מכסים נרחבים – תהליך שמוביל לחששות מעליית מחירים ברכיבי ייצור קריטיים כמו זכוכית, סוללות ורכיבים אלקטרוניים.

בדו"ח לבעלי המניות כתבה טסלה כי "המדיניות המסחרית המשתנה במהירות" יוצרת חוסר ודאות ותשפיע על שרשראות האספקה והעלויות שלה ושל מתחרותיה.

בנוסף על כך, טסלה ממשיכה לאבד נתח שוק בסין, שם היא מתקשה להתחרות במחירים הנמוכים של שחקניות מקומיות. באירופה, מאסק נתקל בגל מחאות חריף בעקבות תמיכתו במפלגת ה-AfD הימנית הקיצונית בגרמניה.

ובכל זאת, יש נקודת אור. תחום האנרגיה – במיוחד אגירת אנרגיה – ממשיך להתרחב. ההכנסות מהתחום זינקו ב-67% ל-2.73 מיליארד דולר, בעיקר בזכות ביקוש לציוד יציב לרשת החשמל, שקשור לגידול בתשתיות בינה מלאכותית.

מאסק עצמו ניסה להרגיע את המשקיעים ואמר כי טסלה היא החברה שפחות תושפע מהמכסים, אך הדגיש כי הוא בעד מדיניות מכסים צפויה ושקופה.

המבט קדימה: חדשנות נמשכת, אבל בלי ודאות

לצד ירידות חדות ומבטים מודאגים של משקיעים, טסלה ממשיכה להציב את עיניה על העתיד.

ביוני הקרוב צפויה החברה להשיק שירות מוניות אוטונומיות ראשוני באוסטין, טקסס, ובמהלך השנה להתחיל בייצור ניסיוני של רובוטים דמויי אדם במתקן שבפירמונט, קליפורניה. אבל גם האופק הזה מלווה בזהירות: טסלה נמנעת מלהתחייב על צמיחה בטווח הקרוב ומודיעה שתבחן מחדש את תחזיות שנת 2025 רק ברבעון הבא. זהו רמז לכך שגם כשהחזון נשאר נועז, הקרקע תחת הרגליים כבר הרבה פחות יציבה.

דיסקליימר: אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר הספוט משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו לידיעה כללית בלבד ועלולים ליפול בו טעויות. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

מה את.ה מחפש?

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

דילוג לתוכן