polkadot
Polkadot (DOT) $ 3.59 1.78%
tron
TRON (TRX) $ 0.326297 1.46%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 3.63 0.34%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000012 2.13%
solana
Solana (SOL) $ 162.22 0.10%
bnb
BNB (BNB) $ 751.53 0.30%
xrp
XRP (XRP) $ 2.92 2.24%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.199575 1.27%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.727206 3.29%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 21.42 0.64%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 16.29 2.58%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 109.65 2.60%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 2.42 1.80%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 9.16 2.59%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.03%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,491.03 0.44%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 114,095.57 0.67%

גוגל משדרת הילוך גבוה: רווחי שיא, השקעות שיא, והכול סביב AI

96.4 מיליארד דולר ברבעון השני ותחזית השקעות של 85 מיליארד לשנה · שירותי הבינה המלאכותית Gemini ו־AI Mode מושכים ביקושים חסרי תקדים · יוטיוב מתרגמת את הסרטונים הקצרים להכנסות – ובונה כלים ליוצרים.

ענקית הטכנולוגיה גוגל (Alphabet Inc) פרסמה אתמול את תוצאות הרבעון השני של 2025 עם צמיחה דו־ספרתית בכל קווי הפעילות והכפלת ההשקעות ב-AI, גוגל מאותתת על שינוי קצב

🟢 גוגל (Alphabet Inc.) רושמת הכנסות של 96.4 מיליארד דולר – 14% צמיחה וכ-2.4 מיליארד מעל התחזית.
🟢 רווח למניה 2.31 דולר – 6% מעל הצפי (2.18 דולר).
🟢 רווח נקי 28.2 מיליארד דולר – קפיצה של 19% לעומת שנה קודמת.

הבינה המלאכותית נוגעת בכל

לפי מנכ״ל החברה סונדר פיצ'אי, מדובר ב״רבעון יוצא דופן״, עם אימוץ נרחב של יכולות AI בכל שירותי החברה. מנוע החיפוש הציג צמיחה דו־ספרתית, כשהתכונה החדשה "AI Overviews" – סיכומים אוטומטיים לשאילתות חיפוש – כבר זמינה ליותר מ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם.

במקביל, גוגל מרחיבה את השימוש במצב חיפוש חדש בשם "AI Mode", שמיועד לשאלות מורכבות יותר, וצבר כבר מעל 100 מיליון משתמשים פעילים בארה״ב ובהודו. לפי החברה, השילוב בין יכולות מולטימודליות כמו חיפוש בתמונות ובווידאו עם כלי AI מעלה את מספר החיפושים גם בקרב קהלים צעירים יותר – ולא במקרה. המנהלים הדגישו בשיחה כי תכונות כמו Lens ו-Circle to Search רשמו זינוק של 70% בשימוש בהשוואה לשנה שעברה, כאשר "רוב החיפושים דרך Lens הם תוספתיים ולא תחליף".

קלאוד וג'מיני מושכים את ההכנסות

תחום הענן של גוגל רשם קפיצה של 32% והגיע להכנסות של 13.6 מיליארד דולר. מדובר בהאצה משמעותית לעומת קצב הצמיחה בשנה החולפת. לפי פיצ'אי, הביקוש למוצרי הענן – בעיקר פתרונות AI כמו Gemini – גבוה עד כדי כך שיכולת האספקה מתקשה לעמוד בו. בשיחה נמסר כי היקף עסקאות הענק (מעל 250 מיליון דולר) הוכפל, ושכבר במחצית הראשונה של השנה נחתם אותו מספר עסקאות של מעל מיליארד דולר כפי שנחתמו בכל 2024.

אילוסטרציה | TheSpot

הביקוש הזה מתורגם להשקעות שוברות שיאים: גוגל עדכנה את תחזית ההשקעות לשנה הנוכחית לסך של 85 מיליארד דולר – עלייה של 10 מיליארד לעומת התחזית הקודמת. רוב הכסף הולך לשרתים ולמרכזי נתונים. "אנו פועלים בסביבת ביקוש הדוקה," אמרה סמנכ"לית הכספים ענת אשכנזי. "יש תכנון ארוך טווח מאחורי ההשקעות האלה, והן צפויות להמשיך לעלות גם ב-2026".

יוטיוב מחדשת – ושורטס מכניס

גם יוטיוב ממשיכה להרחיב את מגוון ההכנסות: לצד פרסום שצמח ב-13% ל-9.8 מיליארד דולר, חלה עלייה של 20% בהכנסות ממנויים – עם שירותים כמו יוטיוב פרימיום ו-יוטיוב מיוזיק. סרטוני השורטס (שצברו מעל 200 מיליארד צפיות ביום) הפכו לכוח רווחי: לפי החברה, ההכנסה לשעת צפייה בהם משתווה ואף עולה על זו של וידאו רגיל במדינות מסוימות. פיליפ שינדלר, סמנכ"ל העסקים של גוגל, ציין שהפורמט מביא איתו גם "הזדמנויות פרסום חדשות שמבוססות על האופי הפיד של שורטס", כמו התאמה אוטומטית של קריאייטיב ותרגום ב-AI.

כדי לתמוך ביוצרים, גוגל השיקה כלים חדשים לעריכת תוכן מבוססי AI, כולל הפיכת תמונות לווידאו ושימוש במודל Veo 3 ליצירת קליפים קצרים. גם כאן, קהל היעד העיקרי הוא צעיר – וגוגל מנסה לתפוס את תשומת ליבו לפני המתחרים.

ההכנסות מפרסומות בשרותי סטרימינג בטלוויזיות חכמות (CTV) המשיכו לגדול, וגוגל דיווחה על יותר ממיליארד המרות מפרסומות כאלה בשנה האחרונה. יוטיוב, שמובילה כבר מעל לשנתיים בצפייה בסטרימינג בארה"ב לפי נתוני נילסן, הגיעה בחודש יוני ל-12.8% מכלל זמן הצפייה בטלוויזיה.

AI – לא רק מוצר, אלא תשתית

שיחת המשקיעים המחישה עד כמה הבינה המלאכותית אינה רק מוצר בפני עצמו – אלא מנוע פנימי שמשפיע על כל קווי הפעילות של החברה. החל מ-Gemini שמספק מודלים לחברות ענק כמו סיילספורס והתאגיד לואי ויטון, ועד Veo 3 שיצר מעל 70 מיליון סרטונים מאז מאי, נראה שגוגל מקפידה לא רק להוביל את הפיתוח אלא גם להנגיש את הכלים למשתמשים ולמפתחים כאחד.

פיצ'אי הדגיש את ההשקה של "Agentspace" – פלטפורמת צ'אט וסוכני AI לארגונים – שזכתה כבר למעל מיליון מנויים טרם השקה רשמית. כל אלה מתווספים לאפליקציית Gemini, שכבר צברה מעל 450 מיליון משתמשים חודשיים – עם גידול של מעל 50% בבקשות יומיות לעומת הרבעון הקודם.

הזדמנויות, אתגרים ומבט קדימה

• קצב הצמיחה של הענן ממשיך להאיץ, אך תלוי ביכולת להרחיב תשתיות מהר מהביקוש.
• השקעות הון שוברות שיאים מצביעות על אמון בהמשך הצמיחה – אך גם מגדילות את הלחץ על הרווחיות בטווח הקצר.
• השקת מוצרי AI חדשים כמו AI Mode, Gemini ו-Agentspace מעצבים מחדש את חוויית החיפוש והעבודה – ויוצרים בסיס מסחרי חדש.
• יוטיוב מצליחה לתרגם צפיות בשורטס להכנסות – אך עדיין ניצבת מול תחרות עזה על קהל צעיר.
• המשך ההצלחה תלוי גם בשילוב מדויק בין חוויית משתמש אורגנית לבין אפשרויות מוניטיזציה מבוססות AI.

לסיכום, גוגל מדווחת על רבעון חזק עם זינוק בהכנסות ובשורה התחתונה – המסר ברור: החברה מאיצה קדימה בעולמות הבינה המלאכותית, הענן והמדיה, תוך שהיא בונה תשתית למהלכים הבאים. אבל הקצב הזה מגיע עם מחיר – השקעות כבדות, גידול מהיר בהוצאות ודילמות מוניטיזציה שעדיין לא נפתרו.

דיסקליימר: אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר הספוט משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו לידיעה כללית בלבד ועלולים ליפול בו טעויות. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

מה את.ה מחפש?

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

דילוג לתוכן