polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.01 1.46%
tron
TRON (TRX) $ 0.225928 1.27%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 2.78 1.87%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000012 2.19%
solana
Solana (SOL) $ 123.98 1.58%
bnb
BNB (BNB) $ 579.92 1.74%
xrp
XRP (XRP) $ 2.26 0.56%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.166229 3.35%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.702365 4.15%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 18.62 1.92%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 13.08 2.51%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 88.41 3.01%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 2.58 1.33%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 5.90 0.46%
tether
Tether (USDT) $ 0.999799 0.03%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 1,873.06 1.69%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 81,338.79 3.03%

מהפכה דיגיטלית בתחבורה ההודית

כרטיסי הרכבת לאירוע הענק MahaKumbh Mela, המתקיים בימים אלה, הונפקו כ-NFT על גבי רשת Polygon, במטרה לשפר את השקיפות, הביטחון והניהול של מיליוני נוסעים.
תמונה להמחשה חדשות קריפטו דה ספוט

רכבת הודו, אחת ממערכות התחבורה ההמוניות הגדולות בעולם, יוצאת למהלך דיגיטלי חדשני: הנפקת כרטיסי נסיעה מבוססי NFT עבור עולי הרגל שיגיעו לפסטיבל הרוחני Maha Kumbh Mela, המתקיים בעיר פריאגרג' (Prayagraj), הודו, בין 13 בינואר ל-26 בפברואר 2025, הוא אחד האירועים הדתיים הגדולים בעולם, עם צפי ליותר מ-400 מיליון משתתפים.

NFT, שזה ראשי תיבות של Non-fungible tokens (אסימון חסר תחליף) הוא נכס דיגיטלי ייחודי המבוסס על בלוקצ'יין, המאפשר להוכיח בעלות ואותנטיות של פריטים דיגיטליים. בשונה ממטבעות קריפטוגרפיים רגילים, כל NFT הוא ייחודי ואינו ניתן להחלפה באחר.

הפרויקט יוצא לפועל בשיתוף עם Chaincode Consulting, וישתמש בבלוקצ'יין של פוליגון (Polygon) לניהול הכרטיסים בצורה שקופה, מאובטחת וניתנת למעקב. מהלך זה אינו רק חידוש טכנולוגי, אלא צעד משמעותי לקראת דיגיטציה רחבת היקף של מערך התחבורה הציבורית בהודו.

למה דווקא Polygon? יתרון טכנולוגי ברור

הבחירה ב-Polygon אינה מקרית. מדובר באחת מרשתות הבלוקצ'יין היעילות ביותר, עם עמלות נמוכות וזמני אישור מהירים, מה שמאפשר הנפקת מיליוני כרטיסים בלי ליצור עומס על המערכת.

כרטיסי ה-NFT יונפקו דרך NFTtrace – פלטפורמה שמספקת שקיפות מלאה ומבטיחה שלא ניתן יהיה לזייף או למכור כרטיסים בשוק השחור. המהלך צפוי לצמצם תופעות של ספסרות בכרטיסים ולשפר את ניהול ההזמנות.

מעבר לכך, שילוב הבלוקצ'יין במערכת הכרטיסים מאפשר תיעוד מדויק של נתוני הנסיעה, מה שעשוי לעזור לרכבת הודו בניהול זרימת התנועה והערכת עומסים בזמן אמת.

מהפכה דיגיטלית או גימיק רגעי?

בכל יום נמכרים כ-1.2 מיליון כרטיסי רכבת דרך מערכת IRCTC, מה שהופך אותה לאחת מפלטפורמות ההזמנות הגדולות בעולם. הכנסת טכנולוגיית NFT לתהליך אינה רק צעד טכנולוגי – היא ניסיון לפתור בעיות מהותיות של מערכת הכרטיסים המסורתית.

 

תמונה ראשית להמחשה חדשות קריפטו
אשוורי גופטה (Aishwary Gupta), ראש תחום הפינטק והתשלומים ב-Polygon Labs | אילוסטרציה חדשות דה ספוט

 

רכבת הודו כבר ניסתה מודל דומה בעבר: בשנת 2024, במסגרת פסטיבל ההולי, היא הנפיקה כרטיסים מבוססי NFT ששימשו גם כתזכורת דיגיטלית לאירוע. כעת, מדובר במהלך בקנה מידה רחב הרבה יותר, עם פוטנציאל לקבוע סטנדרט חדש בתחום הכרטיסים הדיגיטליים.

המהלך של רכבת הודו הוא חלק מטרנד רחב יותר שבו הממשלה ההודית מאמצת את טכנולוגיית הבלוקצ'יין לצרכים ציבוריים. מהלכים דומים כבר נראו בניהול רישומים קרקעיים, זיהוי אזרחים, ואפילו במערכות ההצבעה.

אשוורי גופטה (Aishwary Gupta), ראש תחום הפינטק והתשלומים ב-Polygon Labs, התייחס לנושא ואמר: "שימוש בבלוקצ'יין במערכות ממשלתיות מאפשר חיסול מתווכים, מה שהופך את השירותים לזולים, מהירים ואמינים יותר".

האם המהלך הזה יוביל לאימוץ רחב יותר של NFT בתחבורה הציבורית ברחבי העולם? ייתכן מאוד. הטכנולוגיה מוכיחה את עצמה ככלי שקוף, מאובטח ובלתי ניתן לזיוף, וזה יתרון משמעותי במערכות המשרתות מיליוני אנשים מדי יום.

אם הפרויקט יצליח, אין ספק שהמהלך של רכבת הודו ישמש מודל לערים ומדינות נוספות שישקלו פתרונות בלוקצ'יין לתחבורה ציבורית. מה שבטוח – המסע הדיגיטלי הזה רק התחיל

דיסקליימר: אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר הספוט משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו לידיעה כללית בלבד ועלולים ליפול בו טעויות. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

מה את.ה מחפש?

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

דילוג לתוכן