polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.21 3.19%
tron
TRON (TRX) $ 0.150596 0.50%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.78 4.32%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 7.57%
solana
Solana (SOL) $ 139.37 7.49%
bnb
BNB (BNB) $ 558.47 3.05%
xrp
XRP (XRP) $ 0.585302 1.97%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104464 3.90%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.348415 5.09%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.26 12.52%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.26 7.40%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.60 3.08%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.47 11.95%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.83 4.18%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.02%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,432.16 5.45%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,576.77 4.42%

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

דונלד טראמפ חושף את יוזמת הקריפטו המסקרנת שלו, World Liberty Financial, שתביא שינוי לעולם הפיננסים. אבל מה מסתתר מאחורי הפרויקט? שאלות אתיות, רגולציה ובעיות אפשריות מתעוררות.
תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

ביום שני, דונלד טראמפ הופיע בשידור חי ברשת כדי להציג את יוזמת הקריפטו החדשה שלו, World Liberty Financial. זו תכנית שאפתנית שכוללת את בני משפחתו ושני יזמי קריפטו צעירים, במטרה להאיץ את אימוץ הסטייבלקוין ושירותי DeFi (פיננסים מבוזרים). אך בעוד הפרויקט מכוון להפוך לשחקן מרכזי בתחום הקריפטו, הוא גם מעלה שאלות אתיות וספקות לגבי רגולציה ותכנון כלכלי.

חזון המיזם: כלכלה מבוזרת בגישה פשוטה

יוזמת World Liberty Financial (WLF) שמה לה למטרה לשנות את עולם הפיננסים, עם דגש על גישה רחבה ופשוטה להשקעות קריפטו עבור "האדם הממוצע". בשידור החי שעסק בפרויקט, טראמפ לא נכנס לפרטים רבים לגבי אופיו המדויק של המיזם, אך צוות היזמים שמוביל את הפרויקט, צ'ייס הרו וזאק פולקמן, חלקו מספר פרטים. לפי התוכנית שהוצגה, המיזם יתמקד במתן שירותי הלוואות והשאלות קריפטו על גבי רשת את'ריום, תוך שימוש במטבע חדש בשם $WLFI.

המטבע הזה, לפי המידע שפורסם, לא יהיה ניתן להעברה או למסחר רגיל בשוק, אלא ישמש כטוקן לניהול הממשל (Governance Token) של המערכת. רוב המטבעות (כ-63%) יימכרו למשקיעים מוסדיים בארה"ב, בתהליך שיוסדר תחת הרגולציה של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

 

דונלד טראמפ ג'וניור תמונה להמחשה
בתמונה: דונלד טראמפ ג'וניור

 

משפחת טראמפ בלב המיזם

לפי המקורות השונים, משפחת טראמפ שזורה עמוק במיזם הקריפטו החדש. טראמפ עצמו מתפקד כ"עורך דין הקריפטו הראשי" של World Liberty Financial, בעוד שבנו בן ה-18, בארון טראמפ, מכונה "החזון של הפיננסים המבוזרים" בשל מעורבותו בתחום הקריפטו והבנה מעמיקה שלו בטכנולוגיה. בנוסף, שני בניו הבכורים, דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, משמשים כשגרירים של תחום ה-Web3 במיזם.

לאורך הקריירה הפוליטית שלו, טראמפ היה ידוע כמתנגד נחרץ לקריפטו, ואף כינה את הביטקוין כ"הונאה". אך בשנה האחרונה חל שינוי דרמטי בעמדתו, עם תמיכה נלהבת בקריפטו ובטכנולוגיית DeFi, ואפילו הופעה בכנסים תעשייתיים. טראמפ הדגיש באירוע כי האימוץ הרחב של קריפטו הוא צעד הכרחי: "בין אם אנחנו אוהבים את זה ובין אם לא, זו מציאות שנכפתה עלינו," אמר.

 

בתמונה: טילר ווינקלבוס, מייסד שותף של בורסת הקריפטו Gemini ואחד התומכים הגדולים ביוזמת הקריפטו של טראמפ, World Liberty Financial.

 

מאחורי הקלעים: יזמים חסרי ניסיון ותומכים חזקים

צ'ייס הרו וזאק פולקמן, שני היזמים שמובילים את הפרויקט, לא מוכרים במיוחד בתעשיית הקריפטו ואינם מחזיקים בניסיון ניהולי במיזמים בעלי פרופיל גבוה. בעוד שהרו ופולקמן מדגישים את הצלחתם בתחומים אחרים, ובמיוחד את מעורבותם באיים הקריביים ובפורטו ריקו, הם עוררו דאגות בקרב גורמים בתעשייה על הכשירות שלהם לנהל פרויקט בקנה מידה כזה.

במקביל, המיזם זוכה לתמיכה מצד שמות גדולים בתעשיית הקריפטו כמו המיליארדרים טילר ווינקלבוס (מייסד בורסת הקריפטו Gemini) וג'סי פאוול (מייסד בורסת הקריפטו Kraken). תמיכתם מדגישה את כוונתו של טראמפ להפוך את ארה"ב למעצמה בתחום הקריפטו, נושא בו הוא מקדם דיאלוג פתוח ואף מבטיח לפעול להחלפתו של גארי גנסלר, יושב ראש SEC, ברגע שייכנס לתפקידו כנשיא (במידה וייבחר).

רגולציה ומכשולים אתיים

אחד החששות המרכזיים שהועלו סביב World Liberty Financial נוגע לפוטנציאל לניגוד עניינים. אם טראמפ ייבחר לנשיא בבחירות 2024, תעמוד בפניו האפשרות לקדם רגולציה שתיטיב עם המיזמים האישיים שלו, ביניהם תחום הקריפטו, אשר נמצא תחת פיקוח כבד מצד רשות ניירות ערך האמריקאית. דניאל בריאן, מנכ"לית ארגון Project on Government Oversight, הזהירה כי במידה וטראמפ יהיה מעורב במיזם כאשר יכהן בתפקיד נשיא, הוא עלול להשפיע ישירות על הרגולציה לטובת עסקיו.

במטרה למזער את החששות האלה, צויין במסמכי הפרויקט (ה-white paper) כי הפלטפורמה עצמה לא נמצאת בבעלות או תחת ניהול ישיר של טראמפ או של ארגונים משפחתיים, אך ישנה אפשרות שחברי המשפחה יקבלו תשלום או תגמול כלשהו כתוצאה מהשתתפותם בפרויקט.

נוסף על כך, הרו ופולקמן ציינו כי המכירה של המטבעות תוגבל למשקיעים מוכרים בלבד, תוך יישום נהלי זיהוי קפדניים (KYC) בדומה לפלטפורמות כמו Coinbase ו-Kraken, דבר שאמור להפחית את הסיכון לרגולציות נוספות מצד SEC.

 

אתגרי הפיתוח והעתיד של World Liberty Financial

בעוד שטראמפ ומשפחתו מקדמים את World Liberty Financial כמיזם שיכבוש את תחום הפיננסים המבוזרים, לא מעט פרטים עדיין לוטים בערפל. על אף הצהרות על שקיפות ויושרה, פורסם אזהרה בחשבון הטוויטר של הפרויקט כי קיימים כבר הונאות בשוק כמו אספקת מטבעות מזויפים. דבר זה מדגיש את האתגרים שבפני המיזם – הן מבחינת הרגולציה והן מבחינת אמון השוק.

המטבע $WLFI, שמיועד להיות הליבה של המיזם, עדיין לא הושק באופן רשמי, והשאלות על השימוש בו ועל המוצרים שמסביבו נותרות פתוחות. המפתחים הבטיחו שהפרויקט ייבנה על מוצרים קיימים ויביא לפשטות בתהליך השימוש וההשקעה בקריפטו, אך מבקרים רבים ספקנים לגבי הצלחתו בשוק רווי תחרות.

סיכום: סיכויים גדולים או מכשולים בלתי עבירים?

בעוד ש-World Liberty Financial מקבל תמיכה גדולה מצד קהילת הקריפטו ומציע חזון חדשני לפיננסים מבוזרים, השאלות האתיות והרגולטוריות ממשיכות לרחף מעל המיזם. ניגוד העניינים הפוטנציאלי, האתגר לעמוד ברגולציות, והפערים במידע סביב טיב השירותים המוצעים, כל אלו מציבים אתגר למיזם של טראמפ.

מצד שני, התמיכה רחבת ההיקף שקיבל המיזם ממובילי תעשיית הקריפטו, יחד עם הסטייבלקוין והתשתית המבוזרת, מציירת תמונה מבטיחה של שינוי פוטנציאלי בשוק הפיננסי העולמי.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן