polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.22 2.32%
tron
TRON (TRX) $ 0.149852 0.06%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.64 2.48%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 5.70%
solana
Solana (SOL) $ 135.59 3.49%
bnb
BNB (BNB) $ 557.48 2.03%
xrp
XRP (XRP) $ 0.584097 1.22%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104246 3.89%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.350276 5.05%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 25.99 9.73%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.01 4.21%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.00 2.07%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.49 10.50%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.80 1.45%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.02%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,391.41 2.83%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,026.62 3.14%

הביטקוין צונח: האם הפחתת ריבית צפויה לשנות כיוון?

לאחר ראלי קצר בסוף השבוע, הביטקוין והאתריום ירדו בחדות. האם ציפיות להפחתת ריבית והדיווחים על ניסיון התנקשות בטראמפ יגרמו לשינוי בשוק הקריפטו?
תמונה להמחשה שוק הקריפטו אירועים אחרונים

הביטקוין והאתריום חוו ירידות משמעותיות לאחר עליות שנרשמו ביום שישי, כאשר המשקיעים ממתינים להכרזת הפחתת ריבית הצפויה מצד הפדרל ריזרב השבוע. בנוסף, דווח על ניסיון התנקשות נוסף בנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, דבר שהוסיף לאי הוודאות בשוק.

ביטקוין נפל ב-2.7% והאתריום ב-5.38% ב-24 השעות האחרונות
ביטקוין (BTC) ירד ב-2.7% ב-24 השעות האחרונות והגיע למחיר של 58,551 דולר, לאחר שביום שבת הוא הגיע לשיא של 60,600 דולר. האתריום (ETH) רשם ירידה חדה יותר של 5.38% והגיע למחיר של 2,289 דולר. ירידות אלו התרחשו במקביל לדיווחים על ניסיון התנקשות נוסף בנשיא טראמפ.

 

Who is Ryan Routh: the reported suspect behind Trump assassination attempt - The Hindu
בתמונה: ראיין רות', החשוד בניסיון החיסול הנוסף במועמד לנשיאות דונלד טראמפ

 

לדברי מין ג'ונג, אנליסטית מחקר בחברת פרסטו ריסרצ', "קשה לומר בוודאות אם הירידות בשוק הקריפטו נובעות ישירות מהדיווחים על ניסיון ההתנקשות בטראמפ, אך התזמון בוודאי תואם לתנועה חדה כלפי מטה בשווקי הקריפטו." עם זאת, ג'ונג ציינה כי היא מאמינה שהסיבה העיקרית היא ויתור על הרווחים שנרשמו ביום שישי, שהיו ייחודיים לשוק הקריפטו ולא נראו בשוקי המניות, יחד עם מהלך רחב יותר של התרחקות מסיכון לפני פגישת הפדרל ריזרב הקרובה.

השפעת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב

פגישת הוועדה הפדרלית הפתוחה (FOMC) שתתקיים השבוע, ביום שלישי ורביעי, היא האירוע המרכזי שהמשקיעים מחכים לו. ציפיות להפחתת ריבית על ידי הפדרל ריזרב מעוררות עניין רב בשווקים, אך יש מחלוקות בנוגע להיקף ההפחתה, כאשר חלק מעריכים שההפחתה תהיה של 25 נקודות בסיס ואחרים מאמינים בהפחתה של 50 נקודות בסיס.

 

What Happens Inside the Fed Meetings Where Decisions on US Interest Rates are Made?
בתמונה: פגישת הוועדה הפדרלית הפתוחה (FOMC)

 

המשקיע אוגוסטין פאן, ראש תחום התובנות ב-SOFA.org, מסביר כי "בפועל, הביטקוין עדיין נמצא ברמת 58,000 דולר, ולא נצפתה תנועה משמעותית מזה כשבועיים, למעט עלייה קטנה ל-60,000 דולר. כל זה הוא למעשה רעש, והסיבה לעליית הקריפטו ביום שישי היא ככל הנראה עלייה חדה בחוזי SOFR לעומת גורמים ספציפיים הקשורים לקריפטו."

לדברי פאן, "ניסיון ההתנקשות בטראמפ לא מהווה כרגע גורם משמעותי לשווקים המאקרו-כלכליים."

השפעות אפשריות על שוקי הקריפטו

נראה כי שוק הקריפטו נערך לשבוע מכריע כאשר הרבעון השלישי עומד להסתיים. מלבד החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ביום רביעי, ישנם אירועים כלכליים נוספים בעלי חשיבות, בהם פגישת הבנק המרכזי של יפן ביום שישי, פרסום נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ביום חמישי, והחלטת הריבית של בנק אנגליה באותו יום.

אווירת חוסר הוודאות בשווקים מתעצמת גם בעקבות דיווחים על ניסיון ההתנקשות בטראמפ. האירוע התרחש במועדון הגולף הבינלאומי של טראמפ בפלורידה, כאשר דווח כי אנשי השירות החשאי ירו לעבר חשוד לאחר שזיהו קנה רובה שמציץ מתוך שיח במגרש הגולף. החשוד נעצר מאוחר יותר, וה-FBI ממשיך לחקור את המקרה. לאירוע זה הייתה השפעה על שוקי הקריפטו, כשהוא מוסיף לאווירת חוסר הוודאות הגיאופוליטית.

אבינש שכאר, מנכ"ל Pi42, הסביר: "הירידה של 3% בביטקוין מתרחשת על רקע חוסר ודאות מצד המשקיעים בעקבות ניסיון ההתנקשות בטראמפ, מה שהוביל ליותר מ-116 מיליון דולר בנזילות. כעת, כל העיניים נשואות להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב."

תחזיות להתאוששות שוק הקריפטו

לצד הדיווחים על ניסיון ההתנקשות בטראמפ ועל החלטת הריבית הצפויה, מתקיים דיון רחב יותר בנוגע לשוקי הקריפטו והפוטנציאל להתאוששות. על פי דו"ח של חברת ההשקעות ברנשטיין, יש להתמקד בבניית מחדש של שוקי ההלוואות ב-DeFi על גבי רשת האתריום, דבר שעשוי להחזיר את המשקיעים הגדולים והלוויתנים לשוקי הקריפטו.

הדו"ח ציין כי "עם סבירות גבוהה להפחתת ריבית, התשואות ב-DeFi הופכות שוב לאטרקטיביות, וייתכן שזה יהיה הגורם שישיק מחדש את שוקי האשראי בקריפטו ויעורר עניין מחודש ב-DeFi ובאתריום."

אנליסטים מסבירים כי בניגוד לביטקוין, אשר נתפס כמכשיר לאחסון ערך ומונע על ידי ביקוש והיצע, הצמיחה של אתריום מונעת בעיקר על ידי השימוש ברשת הבסיסית שלו, כאשר שוקי ה-DeFi הם המקרה העיקרי לשימוש באתריום.

התפתחויות נוספות בשוק הקריפטו

שוק ה-ETF (קרנות הסל) הקשור לביטקוין ואיתריום רשם תוצאות מעורבות לאחרונה, דבר שמראה על תנועות השקעה שונות, הפקדה ומשיכה של כספים, מצד משקיעים מוסדיים בשוק הקריפטו.

קרן הביטקוין של פידליטי (FBTC) נהנתה מתזרים חיובי של 102.09 מיליון דולר, מה שמעיד על כך שמשקיעים מוסדיים ממשיכים להביע אמון בביטקוין ולראות בו נכס השקעה מבוקש. במקביל, קרן הביטקוין של גרייסקייל (GBTC) רשמה תזרים נמוך יותר של 6.66 מיליון דולר, אך עדיין חיובי.

ביחס לאיתריום, התוצאות היו מעורבות: קרן האיתריום של גרייסקייל (ETHE) רשמה משיכה של 7.36 מיליון דולר, דבר המעיד על כך שחלק מהמשקיעים בחרו לצמצם את חשיפתם לאיתריום. לעומת זאת, קרן האיתריום של בלאקרוק (ETHA) רשמה תזרים נטו חיובי של 3.67 מיליון דולר, מה שמראה על כך שמשקיעים אחרים ממשיכים להשקיע באסטרטגיות מבוססות אתריום, למרות הירידות האחרונות במחירו.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

תמונה להמחשה שיטת הHODL

HODL: הדרך הארוכה והפשוטה להצלחה בשוק הקריפטו

תמונה להמחשה שוק הקריפטו אירועים אחרונים

הביטקוין צונח: האם הפחתת ריבית צפויה לשנות כיוון?

רוברט קיוסאקי, גורו פיננסי עולמי, קורא להשקיע בביטקוין

אבא עשיר, אבא עם ביטקוין

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן