polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.18 2.28%
tron
TRON (TRX) $ 0.15061 0.40%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.73 3.74%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 7.74%
solana
Solana (SOL) $ 138.94 6.26%
bnb
BNB (BNB) $ 555.82 2.34%
xrp
XRP (XRP) $ 0.583272 1.18%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104599 3.61%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.348482 5.07%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.10 11.41%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.18 6.36%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.11 2.06%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.48 11.54%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.78 2.99%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.03%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,438.37 5.14%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,138.65 3.45%

אינבידיה OUT ביטקוין IN

המיליארדרים עוזבים מניות טכנולוגיה כמו Nvidia לטובת ביטקוין, בעקבות השקת קרנות סל ייעודיות שמקלות על השקעה במטבע הדיגיטלי. הם רואים בביטקוין פוטנציאל עצום לרווחים ארוכי טווח
תמונה להמחשה ביליונרים מכורים מניות לקניית ביטקוין

בעוד שמניית Nvidia ממשיכה להראות ביצועים מדהימים עם עלייה של 132% השנה, מיליארדרים רבים, כולל כמה ממנהלי קרנות הגידור המובילים בעולם, בוחרים דווקא למכור את ההחזקות שלהם בחברת הטכנולוגיה ולהשקיע את הכספים בביטקוין. השאלה המתבקשת היא: למה?

קרנות סל על ביטקוין – השינוי שהפך את ההשקעה לנגישה

בינואר 2024 הושקו קרנות סל (ETF) חדשות שמתמקדות בביטקוין, מה שפתח את הדלת להשקעה קלה יותר במטבע הדיגיטלי. עד כה, אחת הבעיות הגדולות הייתה הצורך להיכנס לשוק הקריפטו בצורה ישירה, מה שהרתיע משקיעים מסורתיים רבים. כעת, עם קרנות הסל החדשות, משקיעים יכולים להחזיק בביטקוין בצורה סחירה, מוסדרת ונגישה.

על פי נתוני CoinShares, מתחילת השנה הושקעו כ-20 מיליארד דולר בקרנות הסל על ביטקוין. מדובר במספר מרשים, שמעיד על העניין הגובר במטבע הדיגיטלי, במיוחד בקרב משקיעים גדולים כמו דייוויד שו (D.E. Shaw) וסטיבן כהן (Point72 Asset Management), שמכרו מניות Nvidia והעבירו את הכספים לאותן קרנות סל על ביטקוין. אלו הן לא החלטות שמתקבלות על סמך תנודתיות רגעית – מדובר באסטרטגיה לטווח הארוך.

Michael Saylor: MicroStrategy's bitcoin true believer
מייקל סיילור (בתמונה), מנכ"ל MicroStrategy ותומך נלהב בביטקוין

ביטקוין מול Nvidia – מה מושך את המיליארדרים?

נכון לעכשיו, Nvidia נחשבת להשקעה חזקה, עם עליות מטאוריות, אך מיליארדרים מבינים שייתכן וביטקוין מציע פוטנציאל עלייה גבוה עוד יותר בטווח הארוך. אחד התומכים הגדולים בגישה זו הוא מייקל סיילור, מנכ"ל MicroStrategy, שמאמין כי ביטקוין יכול להגיע לשווי של 49 מיליון דולר למטבע עד 2045 – פוטנציאל עלייה של 83,000%! זהו חזון רחוק, אבל הוא מדבר למשקיעים שמחפשים תשואה ארוכת טווח.

מעבר לפוטנציאל האדיר, ביטקוין נחשב לנכס בעל פרופיל סיכון-סיכוי ייחודי משלו, והפך בשנים האחרונות לחלק מהותי מתיקי השקעות מגוונים. לפי קתי ווד, מנכ"לית Ark Invest, הקצאה של כ-1% מהתיק לביטקוין כיום יכולה להוביל לתשואה משמעותית בעתיד, כאשר השוק הקריפטוגרפי ימשיך לגדול ולהפוך למרכזי יותר.

האם הסיכון משתלם?

גם Nvidia וגם ביטקוין נחשבים להשקעות עם רמות סיכון גבוהות, אך כשבוחנים את היחס בין סיכון לתשואה (Sharpe Ratio), ביטקוין מציג יתרון ברור. לאורך העשור האחרון, הביטקוין הצליח להוביל את השוק מבחינת ביצועים מתואמים סיכון, והציג תשואות גבוהות יותר בהשוואה למניות טכנולוגיה כמו Nvidia.

מיליארדרים אינם מתמקדים רק בביצועים קודמים, אלא גם בפוטנציאל העתידי. הם רואים בביטקוין לא רק נכס שיכול להניב רווחים מיידיים, אלא אמצעי להגדלת הערך של תיקי השקעותיהם בטווח הארוך. כשמדובר באסטרטגיה חכמה, המיליארדרים מייחסים חשיבות רבה לפיזור הסיכונים, וביטקוין נראה כדרך לגוון את התיק תוך שמירה על פוטנציאל עלייה עצום.

המעבר של מיליארדרים להשקעה בביטקוין הוא חלק ממגמה רחבה יותר של הכרה בכך שהמטבע הדיגיטלי הוא לא עוד "בועה" חולפת. הטכנולוגיה שמאחוריו, יחד עם הבשלות של השוק, הפכו אותו לנכס לגיטימי בעולם ההשקעות. למרות התנודתיות המובנית, ביטקוין מושך אליו משקיעים חכמים שמבינים שהשקעות בסיכון גבוה – כשהן נעשות בחוכמה – יכולות להוביל לתשואות מדהימות בטווח הארוך.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן