polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.27 6.79%
tron
TRON (TRX) $ 0.151208 1.08%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.74 5.05%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 9.54%
solana
Solana (SOL) $ 142.70 11.39%
bnb
BNB (BNB) $ 564.78 4.70%
xrp
XRP (XRP) $ 0.586128 3.46%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.105157 4.89%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.352619 7.07%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.26 14.17%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.23 7.98%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.26 3.92%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.49 12.85%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.77 5.16%
tether
Tether (USDT) $ 0.998172 0.17%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,435.06 5.88%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,997.88 5.81%

הרשות לניירות ערך מאיימת: הפיצויים לקורבנות FTX בסכנה

הרשות הודיעה כי היא עשויה להתנגד לשימוש במטבעות יציבים לתשלומי ההחזרים, בטענה שהם עלולים להוות הפרה של חוקי ניירות הערך.
רשות ניירות ערך מאיימת: הפיצויים לקורבנות FTX בסכנה בגלל מטבעות יציבים תמונה ראשית חדשות דה ספוט קריפטו

בזמן שהליך הפירוק של FTX נמשך, וכבר הוטלו דרישות חדשות לפיצוי בסכומים אדירים של מיליארדי דולרים , נראה כי החזרת הכספים לנושים עלולה להתעכב שוב בשל עמדתה של רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC). הרשות מאיימת להתנגד לתוכנית הפיצויים לנפגעי קריסת בורסת הקריפטו, בטענה שהשימוש במטבעות יציבים (סטייבלקוינס) עשוי להוות הפרה של חוקי ניירות ערך.

מטבעות יציבים, כמו USDT ו-USDC, הם נכסים דיגיטליים שמטרתם לשמור על ערך קבוע, לרוב צמוד לדולר האמריקני. הם פופולריים בזירות מסחר בקריפטו בשל יציבותם לפיאט ("כסף פיאט" הוא מטבע שערכו נקבע על ידי הממשלה המנפיקה אותו ולא מגובה בנכס פיזי כמו זהב, אלא באמון הציבור, כמו למשל דולר, אירו וכו'), ולכן נבחרו ככלי לשימוש בתוכנית הפיצויים של FTX. אך החלטת ה-SEC לאותת על אפשרות התנגדות לתוכנית זו מעוררת דאגות בקהילת הקריפטו ומעלה שאלות לגבי עתיד ההחזרים לנושים.

מהי עמדת ה-SEC בנוגע למטבעות יציבים?

ה-SEC ציינה בהודעתה לבית המשפט כי היא שומרת לעצמה את הזכות להתנגד לתוכנית הפיצויים אם יתגלה שהיא מנוגדת לחוקי ניירות הערך הפדרליים. הרשות לא הביעה דעה ישירה על חוקיות העסקאות המוצעות, אך היא הביעה חשש שהשימוש בסטייבלקוינס, שהוצגו כחלק מרכזי בתוכנית, עלול לעורר בעיות משפטיות.

סוגיית מעמדם המשפטי של מטבעות יציבים היא נושא שנדון במשך זמן רב בין הרגולטורים לבין תעשיית הקריפטו. בעוד שבמקרים קודמים ה-SEC הכירה בסטייבלקוינס כמזומן לצרכים פיננסיים שונים, עמדתה החדשה מעלה חשש כי הרשות עשויה להקשיח את עמדתה לגבי נכסים אלו, במיוחד כשמדובר בהחזר כספים לנפגעי פשיטות רגל.

היקף התוכנית לפיצוי הנושים: האם המטבעות היציבים הם הפתרון?

לאחר קריסת FTX בנובמבר 2022, הוחלט על תוכנית פיצויים רחבת היקף שנועדה להחזיר לנושים סכום כולל של בין 14.5 ל-16.3 מיליארד דולר. התוכנית מתבססת על שווי המטבעות הדיגיטליים שהיו בידיהם של הלקוחות במועד הקריסה, ולא על השווי הנוכחי שלהם, שעלה באופן משמעותי מאז.

החלק המרכזי בתוכנית מתמקד בהחזר לנושים שתביעותיהם נמוכות מ-50,000 דולר. אותם נושים אמורים לקבל את הפיצוי בערך דולרי או במזומן, כולל ריבית של עד 18%. השימוש במטבעות יציבים נבחר כאמצעי מהיר ויעיל להחזר כספים, אך כעת הוא נמצא במוקד מחלוקת שעלולה לעכב את ביצוע ההחזרים.

 

סם בנקמן-פריד, מייסד ומנכ"ל FTX, אחת הדמויות המרכזיות בעולם הקריפטו עד לקריסת הבורסה.
סם בנקמן-פריד, מייסד ומנכ"ל FTX, אחת הדמויות המרכזיות בעולם הקריפטו עד לקריסת הבורסה

האם ה-SEC חורגת מסמכותה?

ההצהרה של ה-SEC גררה תגובות נוקבות מקהילת הקריפטו, שרגילה למאבקים עם הרגולטור. אלכס ת'ורן, ראש מחלקת המחקר ב-Galaxy Research, התבטא בחריפות כנגד עמדת ה-SEC, וטען כי מדובר ב"חריגה מסמכות" מצד הרשות. הוא הוסיף כי ה-SEC לא הציגה טיעונים חזקים שיצדיקו את התנגדותה לתוכנית הפיצויים, מה שהוסיף לתסכול בקהילה.

בזמן שהשוק הקריפטוגרפי מתמודד עם רגולציה מתהדקת וחוסר ודאות משפטית, המקרה של FTX מדגים את הקשיים הניצבים בפני תעשייה זו. השינוי בעמדת ה-SEC, במיוחד כאשר מדובר במטבעות יציבים, עשוי להשפיע על הדרך שבה תעשיית הקריפטו מתנהלת בעתיד.

העלויות המשפטיות: פירוק FTX כהליך יקר במיוחד

מעבר לסוגיית ההחזרים, עלות ההליך המשפטי של פירוק FTX היא נושא בפני עצמו. שכר הטרחה לעורכי הדין, היועצים ושאר הגורמים המעורבים בתהליך כבר חצה את רף 800 מיליון הדולר, סכום שעשוי לעלות עוד. הנושים, שמחכים כמעט שנתיים להחזריהם, עשויים להידרש להמתין זמן רב נוסף עקב עמדת ה-SEC.

עמדתה של ה-SEC עשויה להיות גורם מעכב מרכזי בהחזרת הכספים לנפגעי FTX. בעוד שהתוכנית לפיצויים נראתה כהבטחה להחזרת הכספים במהירות, השימוש במטבעות יציבים הפך למוקד מחלוקת שעלול לעכב את כל התהליך. הנושים, שכבר איבדו את אמונם בעקבות הקריסה, עומדים בפני מציאות מורכבת שבה שאלות משפטיות עשויות להאריך את תקופת ההמתנה שלהם עוד יותר.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן