polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.22 0.16%
tron
TRON (TRX) $ 0.151676 1.25%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.64 1.12%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 1.36%
solana
Solana (SOL) $ 142.18 5.42%
bnb
BNB (BNB) $ 561.72 0.09%
xrp
XRP (XRP) $ 0.583262 0.91%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.10439 0.57%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.349865 0.27%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.82 3.35%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.18 1.22%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.22 0.09%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.29 4.36%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.75 1.29%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.11%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,454.25 2.57%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,743.81 0.72%

טראמפ נחשף: מחזיק במיליונים בקריפטו ומרוויח הון ממכירת NFTs

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שבעבר היה מהמתנגדים הגדולים לקריפטו, חושף כעת החזקות של יותר ממיליון דולר במטבעות דיגיטליים ורווחים של מיליונים מ-NFTs. האם זה רק תחביב או שמדובר במהלך אסטרטגי לקראת חזרתו לזירה הפוליטית?

בעבר, דונלד טראמפ היה אחד מהמתנגדים הקולניים ביותר לקריפטו, כאשר תיאר את המטבעות הדיגיטליים כ"תרמית" והזהיר מפני הסיכונים הכרוכים בהם. אולם, בשנים האחרונות נראה שהוא עבר מהפך מפתיע בעמדתו. מסמכי גילוי כספי חדשים חושפים כי הנשיא לשעבר מחזיק בין מיליון לחמישה מיליון דולר במטבעות אית'ריום (ETH), המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו.

השינוי הזה בעמדתו לא היה רק ברמה הכלכלית, אלא גם ברמה הציבורית. טראמפ, שהשתתף לאחרונה בכנס ביטקוין גדול בנאשוויל, טנסי, שם נשא נאום מרשים בו דיבר רבות בזכות המטבע הדיגיטלי. בנאום זה, הוא תיאר את הביטקוין כ"פלא טכנולוגי" והשווה אותו להתפתחות התעשייה לפני מאה שנה. טראמפ התחייב שאם ייבחר שוב לנשיא, הוא ידאג להקים "רזרבת ביטקוין לאומית" שתשמש כנכס אסטרטגי לאומי, ובכך ידחוף את ארה"ב להפוך למעצמת קריפטו עולמית.

אבל השאלה המתבקשת היא – מה גרם לשינוי הדרמטי בעמדתו של טראמפ כלפי התחום הזה?

החזקות הקריפטו של טראמפ: השקעה כלכלית או אמירה פוליטית?

הגילוי הכספי של טראמפ חושף לא רק החזקות משמעותיות באת'ריום, אלא גם רווחים ניכרים ממכירת נכסים דיגיטליים (NFTs). מסמכים מראים כי טראמפ הרוויח מעל 7 מיליון דולר מרישוי NFT, בעיקר ממכירת כרטיסי המסחר הדיגיטליים שהפכו ללהיט בקרב קהל תומכיו. לפי נתוני OpenSea, פלטפורמת מסחר ב-NFTs, כרטיסים אלו זכו לנפח מסחר של מעל 15,808 ETH מאז השקתם.

בנוסף, ההחזקה המשמעותית של טראמפ באת'ריום מדגימה את השינוי ביחסו לקריפטו, תחום שבעבר נתפס בעיניו כמסוכן ומפוקפק. כעת, טראמפ מציג את עצמו כתומך נלהב בקריפטו, במיוחד כאשר הוא מדבר על החשיבות של העצמאות הכלכלית והחירות האישית שהמטבעות הדיגיטליים מספקים. במהלך קמפיין הבחירות שלו, טראמפ הצהיר על כוונתו להקים "צבא קריפטו" ולהילחם במדיניות הרגולציה המחמירה של ממשל ביידן, שכוונתה, לטענתו, לדכא את תעשיית הקריפטו.

כרטיסי מסחר דיגיטליים NFTs של דונאלד טראמפ
כרטיסי מסחר דיגיטליים NFTs של דונאלד טראמפ מתוך OpenSea

המהלך האסטרטגי לקראת חזרתו לפוליטיקה

זה לא מקרי שטראמפ משנה את עמדתו כלפי הקריפטו דווקא עכשיו, כשמערכת הבחירות לנשיאות מתקרבת. התמיכה המתגברת בקריפטו בארצות הברית, במיוחד בקרב הדור הצעיר, לא נעלמה מעיניו. טראמפ מבין שהבעת תמיכה פומבית בתעשייה זו עשויה למשוך אליו קהל בוחרים חדש, טכנולוגי ומתקדם יותר, שיכול לסייע לו לחזור לבית הלבן.

אבל לא מדובר רק במהלך פוליטי. על פי דיווחים, טראמפ מתכנן להשיק קולקציית NFT חדשה בקרוב, מה שמראה על מעורבותו המתמשכת בתחום ועל הפוטנציאל הכלכלי שהוא רואה בו. בנוסף, טראמפ רומז כי הוא מתכוון להרחיב את פעילותו בעולם הקריפטו, כאשר הוא כבר רמז על יוזמה חדשה של ארגונו שתתמקד במטבעות דיגיטליים.

האם טראמפ יוביל את ארה"ב להפוך למעצמת קריפטו?

אם ייבחר שוב לנשיא, טראמפ כבר התחייב לפעול להפיכת ארה"ב למעצמת ביטקוין וקריפטו. הוא מתכנן להקים "רזרבת ביטקוין לאומית" שתשמש כנכס כלכלי לאומי, ולעודד את המדינה לאמץ רגולציה חיובית יותר כלפי התחום. טראמפ אף ציין כי הוא יפעל לפטר את יו"ר ה-SEC הנוכחי, גארי גנסלר, שהתפרסם כמתנגד תקיף לקריפטו, ולמנות במקומו דמות התומכת בתעשייה.

בסופו של דבר, דונלד טראמפ מציג את עצמו כיום כתומך נלהב בקריפטו ובפוטנציאל הכלכלי והפוליטי שהוא טומן בחובו. השינוי הדרמטי בעמדתו מעיד על הבנתו את הפוטנציאל האדיר של התחום ועל המוכנות שלו לנצל אותו כדי לחזור לזירה הפוליטית ולחזק את מעמדו הציבורי. האם הוא יצליח להפוך את ארה"ב למעצמת קריפטו תחת שלטונו? הזמן יגיד.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן