polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.26 1.31%
tron
TRON (TRX) $ 0.151554 1.05%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.67 0.28%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 2.33%
solana
Solana (SOL) $ 142.94 6.00%
bnb
BNB (BNB) $ 566.41 1.08%
xrp
XRP (XRP) $ 0.586831 0.11%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.105133 0.52%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.35096 1.14%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.75 5.94%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.20 2.08%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.43 0.59%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.35 1.35%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.80 0.07%
tether
Tether (USDT) $ 0.99947 0.12%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,463.15 3.32%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,870.84 1.47%

תחזיות קיצוניות לביטקוין? שווי שוק של 20 טריליון דולר

לאחר ירידה חדה במחיר הביטקוין המטבע התאושש במהירות והחזיר את התקווה למשקיעים, תחזיות שונות צופות שהביטקוין עשוי להגיע לשווי שוק של 20 טריליון דולר

מה הוביל לנפילת הביטקוין?

בימים האחרונים, שוק הקריפטו חווה ירידות חדות שהובילו לירידת מחיר הביטקוין מתחת ל-50,000 דולר, לראשונה מאז פברואר. הירידות החדות נבעו ממספר גורמים מרכזיים:

  • מתחים במזרח התיכון: המתיחות הגוברת בין איראן לישראל גרמה לחששות כבדים בשוק הגלובלי. עם דיווחים על אפשרות למתקפה איראנית על ישראל, והיערכות צבאית מצד ישראל להתקפות אפשריות של איראן וחיזבאללה, נוצר חשש מהתדרדרות למלחמה כוללת שתשפיע גם על מדינות אירופה וארה"ב. אי-ודאות זו תרמה לשוקי המניות והמטבעות הדיגיטליים להגיב בירידות חזקות, כשגם שער השקל נפגע והגיע למחיר של 3.82 שקל לדולר.
  • נתוני מאקרו מאכזבים: נתונים כלכליים חלשים מארה"ב ומדינות אחרות תרמו גם הם ללחץ על השווקים. מספרי המשרות בארה"ב, שפורסמו ביום שישי האחרון, היו נמוכים בהרבה מהתחזיות, עם תוספת של רק 114,000 משרות. החששות ממיתון גברו, והשפיעו לרעה על מדדי נאסד"ק ו-S&P 500, אשר הוסיפו לשחיקה הכללית בתחושות המשקיעים בשוק הפיננסי והקריפטו.
  • מכירות מאסיביות מצד Jump Crypto: הלחץ על שוק הקריפטו הוחרף בעקבות דיווחים על מכירות גדולות מצד חברת המסחר הגדולה Jump Crypto. החברה, שמתמחה במסחר אלגוריתמי, העבירה מאות מיליוני דולרים בנכסים דיגיטליים לבורסות קריפטו, ככל הנראה בשל חקירה מתמשכת מצד רשות המסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC). המהלך הזה עורר דאגות בקרב משקיעים לגבי יציבותם של השחקנים המרכזיים בתעשייה, וגרם לגל של מכירות בשוק.
  • מדיניות הבנק המרכזי של ארה"ב: הבנק המרכזי של ארה"ב (הפד) החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, ונמנע מהבטחות להפחתת ריבית בעתיד הקרוב. הצהרתו של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, שהצביע על אי-ודאות כלכלית מתמשכת, הובילה לאכזבה בשוק וגרמה לירידות נוספות במחירי המטבעות הדיגיטליים.
  • תנועות מטבעות מצד ממשלת ארה"ב: לאחרונה העבירה ממשלת ארה"ב 29,800 מטבעות ביטקוין מארנקיה לכתובת ביטקוין לא ידועה. מדובר בשווי כולל של כ-2 מיליארד דולר, והפעולה הזו עוררה בהלה בשוק. החשש מפני מכירה אפשרית של מטבעות אלה על ידי הממשלה גרם לירידות נוספות במחירי הביטקוין.

 

CoinMarketCap | מחיר הביטקוין ב-30 ימים האחרונים

 

התאוששות מהירה: האם הביטקוין חוזר לשוק שורי?

לאחר הירידה החדה במחיר הביטקוין, הוא התאושש במהירות וחזר להיסחר מעל 60,000 דולר. אינדיקטורים שונים מצביעים על כך שהשוק עשוי להיות בדרכו חזרה לשוק שורי. לדוגמה, האינדיקטור של מחזורי שוק הדובי-שורי, שמודד את שלבי הרגש של המשקיעים, חזר לסמן תנאים שוריים לאחר שהאותות הדוביים שכחו.

גם מדד ה-Fear & Greed, שמודד את רמת הפחד לסיכון בשוק, עבר ממצב של "פחד קיצוני" לקריאה ניטרלית, מה שמצביע על כך שהמשקיעים חזרו להיות בטוחים יותר במטבעות הדיגיטליים.

תחזיות לעתיד: שווי שוק של 20 טריליון דולר?

בזמן שהביטקוין חווה תנודתיות גבוהה בתקופה האחרונה, התחזיות ממשיכות להיות מגוונות. ארתור הייז, ממייסדי BitMex, חזה שהביטקוין עשוי להגיע למיליון דולר למטבע, מה שיביא את שווי השוק הכולל של הביטקוין ל-20 טריליון דולר. התחזית הקיצונית הזו מבוססת על ההנחה שהעולם עומד בפני שינוי מוניטרי עמוק, שבו הביטקוין יוכל לשמש כנכס הבטוח החדש.

עם זאת, לא כל האנליסטים שותפים לאופטימיות זו. חלקם, כמו מרקוס טילן מ-10x Research, מאמינים שהירידות האחרונות יכולות להוביל את הביטקוין לרמות של 40,000 דולר לפני שתתפתח עלייה משמעותית נוספת. טילן טוען כי יש צורך להמתין ולזהות את הנקודות הקריטיות להמשך שוק השורי.

שוק הקריפטו ממשיך להיות תנודתי במיוחד, עם לחצים גיאופוליטיים, כלכליים ורגולטוריים שמניעים את המחירים למעלה ולמטה במהירות. למרות הירידות האחרונות, המטבע ממשיך לשמור על רף ה60 אלף דולר ואנליסטים רבים טוענים שאנחנו עוד רק בהתחלה.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן