polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.02 5.06%
tron
TRON (TRX) $ 0.149705 0.99%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.51 0.82%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000013 2.56%
solana
Solana (SOL) $ 128.11 4.45%
bnb
BNB (BNB) $ 541.43 1.34%
xrp
XRP (XRP) $ 0.567945 3.89%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.100354 1.00%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.329883 2.35%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 23.09 4.50%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 10.38 3.57%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 62.85 0.93%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 3.97 3.97%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.48 3.64%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.22%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,299.17 2.30%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 59,577.96 1.05%

שוק הקריפטו – סכנה או הזדמנות?

האם שוק הקריפטו מתקרב ל"חורף" נוסף או שנראה התייצבות וצמיחה?
שוק הקריפטו: תקווה ושאננות או סכנה ממשית?

שוק הקריפטו נמצא בנקודה קריטית, מצד אחד המחזיקים הוותיקים בביטקוין מביעים אמון חזק, ומצד שני ישנם מדדים שמרמזים על סיכון לשוק דובי (מצב שבו השוק נמצא במגמת ירידה ממושכת). הניתוח הפסיכולוגי של מחזור השוק מראה שייתכן ואנו נמצאים בשלב של תקווה ושאננות, אך האם זה באמת המצב?

המחזור הפסיכולוגי בשוק הקריפטו כולל 14 שלבים שמתחילים בדיסבוליף (Disbelief), שבו מסתיים השוק הדובי והמטבעות מתחילים לנוע לכיוון של שוק שורי. במחזור הנוכחי, הדיסבוליף התרחש כנראה ברבעון הראשון של 2023, כאשר הביטקוין התחיל להראות עליות יציבות. השלבים הבאים כללו את ההתלהבות שאירעה כנראה לאחר אישור ה-ETF של ביטקוין בתחילת השנה. עם זאת, הכניסה לשלב האופוריה התחלפה כעת בשאננות ובחשש, שלעתים מקדימים את תחילתו של שוק דובי.

 

Psychology Charts & Sentiment Cycles (Updated) - The Big Picture
המחזור הפסיכולוגי של שוק הקריפטו

 

ביטחון בלתי מתפשר בקרב מחזיקי הביטקוין: האם הוא יספיק?

על פי נתוני Glassnode, מדד ה-Sell-side Risk Ratio בקרב מחזיקי ביטקוין ארוכי טווח מראה כי רבים מהם ממשיכים להחזיק בנכסיהם מבלי למכור. מה זה מדד ה-Sell-side Risk Ratio? המדד הזה בוחן את רמת המכירות ביחס למחזורי שוק קודמים ומראה עד כמה משקיעים נוטים למכור את נכסיהם כאשר השוק נמצא במצב של רווח. מדד נמוך מצביע על ביטחון גבוה בקרב המשקיעים והחזקה ארוכת טווח, בעוד שמדד גבוה מעיד על עלייה ברמת הסיכון למכירה, שעלולה לגרום לירידות במחירים.

בנתוני Glassnode, רמת הביטחון הגבוהה הזו נובעת מכך שאחוז גבוה יותר מהונו של רשת הביטקוין מוחזק כיום בידי מחזיקים ארוכי טווח, בהשוואה לשיאים הקודמים של המחזור. מה שמראה על סבלנות ואמונה ארוכת טווח מצד המשקיעים, שמצפים לרווחים גבוהים יותר בעתיד הקרוב.

האם יש סיבה לחשוש?

למרות הביטחון שמביעים מחזיקי הביטקוין, מדד ה-NUPL (Net Unrealized Profit/Loss) מציג תמונה מעט יותר מורכבת. מה זה מדד ה-NUPL? מדד ה-NUPL מודד האם המשקיעים בשוק נמצאים במצב של רווח או הפסד, על ידי השוואת הערך הנוכחי של הנכסים למחיר הרכישה שלהם. כאשר המדד גבוה, המשקיעים נמצאים ברווח וזה מעיד על שוק שורי. אולם, כאשר המדד יורד ומתחיל להתקרב לאפס או להפוך לשלילי, זה עשוי להצביע על כך שהשוק מתקרב לשוק דובי.

נכון לעכשיו, מדד ה-NUPL של ביטקוין עומד על 0.46, רמה שמציבה את השוק על סף מעבר לשוק דובי. אם המדד ימשיך לרדת ויגיע ל-0.40 או נמוך מכך, השוק עלול לחוות ירידות נוספות, כאשר ביטקוין עלול לרדת לרמה של $40,000. תחזית זו מתחזקת על ידי גורמים נוספים כמו האטה ברכישות מצד הלווייתנים בשוק הקריפטו, מה שמצביע על חשש בקרב המשקיעים הגדולים.

האם הבעיות של אית'ריום מעידות על קשיים כלליים?

בנוסף לחששות לגבי ביטקוין, גם את'ריום מציג סימנים מדאיגים. המחיר הנוכחי של את'ריום עומד על אזור ה-$2,650 (נכון לזמן כתיבת שורות אלו), ירידה של 45% מהשיא הקודם שלו. למרות ההשקה של ETF לאת'ריום, המטבע ממשיך להראות ביצועים חלשים, דבר שמעורר חשש נוסף לגבי השוק כולו.

ב-2021, כאשר ביטקוין הגיע לשיאו, את'ריום הלך בעקבותיו ושבר את השיא הקודם שלו. אולם כעת, גם לאחר ההשקה של ה-ETF לאת'ריום, המטבע לא הצליח לחזור לשיאו הקודם, והתחזיות שהעריכו כי את'ריום יגיע לטווחים של $8,000 עד $10,000 נראות רחוקות מהמציאות. הביצועים החלשים של את'ריום, לצד הירידות האפשריות בביטקוין, מגבירים את החשש משוק דובי נוסף בשוק הקריפטו.

האם שוק הקריפטו עומד בפני ירידות או שנראה צמיחה מחודשת?

המצב הנוכחי בשוק הקריפטו מורכב ומשלב בין סימנים חיוביים לסיכונים פוטנציאליים. מצד אחד, המחזיקים ארוכי הטווח של ביטקוין ממשיכים להביע אמון בשוק ומחזיקים בנכסיהם. מצד שני, מדדים כמו ה-NUPL מעידים על כך שהשוק נמצא בנקודה קריטית, שבה כל ירידה נוספת יכולה להוביל לשוק דובי.

האם השוק ימשיך לטפס או שנראה ירידות נוספות? הזמן יגיד. אבל כרגע, הכל תלוי במידת הביטחון של המשקיעים וביכולת השוק להתמודד עם האתגרים העומדים בפניו. אם השוק יצליח להימנע מירידות נוספות, ייתכן שנראה את הביטקוין ואת'ריום מתאוששים וממשיכים לצמוח. אולם, אם מדדי הסיכון ימשיכו להצביע על ירידה, ייתכן ואנו עומדים בפני "חורף קריפטו" נוסף.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

תמונה להמחשה שיטת הHODL

HODL: הדרך הארוכה והפשוטה להצלחה בשוק הקריפטו

תמונה להמחשה שוק הקריפטו אירועים אחרונים

הביטקוין צונח: האם הפחתת ריבית צפויה לשנות כיוון?

רוברט קיוסאקי, גורו פיננסי עולמי, קורא להשקיע בביטקוין

אבא עשיר, אבא עם ביטקוין

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן