polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.28 4.76%
tron
TRON (TRX) $ 0.150893 0.89%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.71 1.55%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 4.92%
solana
Solana (SOL) $ 143.32 9.39%
bnb
BNB (BNB) $ 566.00 3.27%
xrp
XRP (XRP) $ 0.589837 1.77%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.105897 4.14%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.352268 4.63%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.45 11.65%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.19 4.79%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.58 2.06%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.42 7.77%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.79 3.15%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.00%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,463.47 5.78%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,979.87 4.40%

1.5 מיליון דולר קנס והגבלה על המסחר

חברת eToro, פלטפורמת המסחר הגדולה, בהסדר מול ה-SEC האמריקאי על סך של 1.5 מיליון דולר וזאת בעקבות הפרות רגולציה. במקביל להסדר, eToro תצמצם את היקף המסחר במטבעות קריפטוגרפיים בארה"ב ותאפשר מסחר רק בביטקוין, ביטקוין-קאש ואיתריום
מנכל ומייסד ETORO

הפרת תקנות פדרליות וההסדר עם ה-SEC

ה-SEC, הרשות לניירות ערך בארה"ב, ציין כי eToro אפשרה ללקוחות בארה"ב לסחור בנכסים קריפטוגרפיים שהוגדרו כניירות ערך, מבלי להירשם כרשומה כנדרש בחוקי ניירות הערך. כלומר, החברה תפקדה כברוקר וסוכנות הסדר מבלי לעמוד בדרישות החוקיות.

בהתאם להסכם, eToro תפסיק את ההפרות הללו ותצמצם את כמות המטבעות הקריפטוגרפיים שזמינים לסחר ללקוחותיה בארה"ב. התהליך הזה החל לאחר משא ומתן עם ה-SEC, וההסכם כולל תשלום קנס בסך 1.5 מיליון דולר.

יוני אסיא, מנכ"ל eToro, הסביר שהחברה תמשיך להתמקד בפיתוח מוצרים חדשניים ללקוחותיה בארה"ב, תוך שמירה על כללים רגולטוריים. הוא גם ציין שהשפעת ההסדר על הפעילות הגלובלית של eToro תהיה מינימלית, ולקוחות מחוץ לארה"ב ימשיכו ליהנות מגישה רחבה למטבעות קריפטוגרפיים רבים.

הגבלות על מסחר קריפטו בארה"ב

בהתאם להסדר, רק שלושת המטבעות הקריפטוגרפיים הגדולים — ביטקוין, ביטקוין קאש ואת'ר — יישארו זמינים למסחר עבור משתמשים בארה"ב. כל שאר המטבעות יוסרו מהפלטפורמה תוך 180 ימים, מה שמאפשר ללקוחות זמן למכור את נכסיהם לפני שהם יוסרו.

חשוב לציין כי הלקוחות לא צריכים לעשות דבר אם הם מחזיקים בנכסים שאפשר להעביר לארנק הקריפטו של eToro. רק נכסים שלא ניתן להעביר לארנק זה יוסרו, והשפעת ההסרה נוגעת לפחות מ-3% מכלל הנכסים הקריפטוגרפיים של לקוחות eToro בארה"ב.

ההסדר כולל גם הנחיה לכך שכל הנכסים שלא ניתן לרשום או להעביר יימכרו, והחברה תחזיר את התקבולים מהמכירות ללקוחות.

רגולציה ושאיפות להנפקה בארה"ב

אסיא ציין כי החברה כבר עוסקת בניירות ערך רגולטוריים מאז שנות ה-2000, עוד לפני שהופיעו המטבעות הקריפטוגרפיים. כחלוצה בתחום הקריפטו, הוא הדגיש שהחברה מתכוונת לשתף פעולה עם רגולטורים כדי להבטיח עמידה בדרישות החוק, במיוחד כשמדובר בשוק הקריפטו הגלובלי.

החברה מאמינה כי ברגע שתהיה מסגרת רגולטורית ברורה בארה"ב, היא תוכל להרחיב שוב את המסחר במטבעות קריפטוגרפיים רבים נוספים. הנפקה פוטנציאלית בשוק האמריקאי היא מהלך חשוב לחברה, ויכול לסייע לה להתרחב ולהגיע למשקיעים רחבים יותר.

 

עובדי חברת eToro בישראל
בתמונה: עובדי חברת eToro בישראל, מתוך עמוד הפייסבוק של העובדים

 

חברה ישראלית מובילה בזירה הגלובלית

eToro נוסדה בשנת 2007 על ידי היזמים הישראלים יוני אסיא, רונן אסיא ודודו רינג. החברה, שמשרדיה הראשיים נמצאים בישראל, החלה את דרכה כפלטפורמת מסחר חברתי שמאפשרת למשקיעים לעקוב אחרי משקיעים מצליחים וללמוד מהם. עם הזמן הפכה eToro לאחת החברות המובילות בעולם בתחום המסחר בנכסים פיננסיים וקריפטוגרפיים, כשהיא משרתת למעלה מ-38 מיליון משתמשים ביותר מ-75 מדינות.

כחברה ישראלית, eToro ממשיכה למצב את עצמה בחוד החנית של החדשנות הטכנולוגית והפיננסית, ומביאה גאווה למערכת ההייטק והפיננסים הישראלית. היכולת של החברה להתפתח בשווקים גלובליים, תוך שמירה על הזהות המקומית, ממחישה את החוזק של האקוסיסטם הטכנולוגי בישראל ואת יכולתו להוביל שינויים בתחום הפיננסים בעולם.

השפעת ההסדר: חיזוק היציבות בשוק הקריפטו

ההסדר עם ה-SEC מאפשר ל-eToro להמשיך לצמוח כחברה גלובלית מובילה. ההגבלות החדשות על המסחר בארה"ב עשויות להכביד על משתמשים מסוימים, אך הן חלק חשוב מהתאמת פעילות החברה לחוקי הרגולציה המקומיים.

בהתחשב במגמות רגולציה עולמיות, eToro ממשיכה להתאים את פעילותה לכל מדינה שבה היא פועלת. החברה מציעה מסחר במגוון רחב של נכסים, ולא רק בקריפטו, והיא מבססת את מעמדה כשחקן מוביל גם בתחום הפיננסי המסורתי וגם בתחום הקריפטו.

העתיד של שוק הקריפטו בארה"ב

בזמן שארה"ב ממשיכה לעבוד על יצירת רגולציה ברורה יותר לשוק הקריפטו, שחקנים כמו eToro מכינים את עצמם לשינויים עתידיים. ההסדר עם ה-SEC מהווה דוגמה למעבר לשלב יציב יותר בשוק הקריפטו בארה"ב, ויכול להוביל חברות נוספות להסתגל לדרישות הרגולטוריות.

המהלך של eToro להנפקה בארה"ב עשוי להיות צעד חשוב נוסף, שיחזק את מעמדה כחברה ציבורית ויאפשר לה להמשיך לצמוח בשוק הפיננסי הגלובלי.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן