polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.37 3.25%
tron
TRON (TRX) $ 0.152408 1.50%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.78 0.81%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 3.52%
solana
Solana (SOL) $ 148.18 6.48%
bnb
BNB (BNB) $ 573.88 2.00%
xrp
XRP (XRP) $ 0.589563 0.23%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.106769 2.33%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.360362 3.02%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 28.06 8.57%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.57 4.49%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 66.08 1.56%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.46 2.50%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.89 0.19%
tether
Tether (USDT) $ 0.999725 0.15%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,538.59 4.80%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 63,805.10 2.61%

ענקית הפיננסיים, סטייט סטריט, בדרך להשקת מטבע-יציב?

סטייט סטריט, אחת החברות הפיננסיות הוותיקות ביותר בעולם, מתרחבת לעולם הדיגיטלי עם פתרונות תשלום מתקדמים ומובילה מהפכה בשוק הפיננסים עם טכנולוגיית בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים.

סטייט סטריט, חברת פיננסים מובילה מבוסטון, בוחנת את האפשרות להשקת מטבע יציב ופיקדונות מסומנים כדי לשפר את הסדרי התשלומים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. לפי דיווח של בלומברג, החברה עושה מאמצים משמעותיים להשתלב בעולם הקריפטו.

מי הם סטייט סטריט?

סטייט סטריט (באנגלית: STATE STREET) היא חברת שירותים פיננסיים בינלאומית וחברת אחזקות בנקאית שמרכזה בבוסטון, עם פעילות ברחבי העולם. זה הבנק השני הוותיק ביותר שפועל ברציפות בארה"ב; קודמתה, יוניון בנק, נוסדה ב-1792. סטייט סטריט מדורגת במקום ה-14 ברשימת הבנקים הגדולים בארה"ב לפי נכסים. היא אחת מחברות ניהול הנכסים הגדולות בעולם עם 3.7 טריליון דולר בניהול ו-40 טריליון דולר במשמורת וניהול נכון ל-2023. החברה היא הבנק המשמורת הגדול ביותר בעולם, המספק שירותי ניירות ערך ונחשב לבנק חשוב מערכתית על ידי מועצת היציבות הפיננסית. יחד עם בלאקרוק וחברת וונגרד. סטייט סטריט נחשבת לאחת משלושת מנהלי קרנות המדד הגדולים השולטים בתאגידים אמריקאיים.

מה זה פיקדונות מסומנים?

פיקדונות מסומנים הם פיקדונות בנקאיים מסורתיים שעברו דיגיטליזציה באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. בניגוד לפיקדונות רגילים, שבהם כספי הלקוחות מנוהלים בתוך המערכת הבנקאית הפנימית, הפיקדונות המסומנים מקבלים ייצוג דיגיטלי על הבלוקצ'יין. זה אומר שכל פיקדון מקבל "טוקן", כלומר מטבע דיגיטלי שמייצג אותו.

היתרונות של פיקדונות מסומנים

  1. יעילות מוגברת: פיקדונות מסומנים מאפשרים הסדר תשלומים מהיר יותר, כיוון שהעברות נעשות דיגיטליות ומבוססות על הבלוקצ'יין.
  2. שקיפות ובטיחות: הפיקדונות המסומנים מספקים שקיפות מלאה, מכיוון שכל העברה נרשמת על הבלוקצ'יין, מה שמבטיח שאין אפשרות לזיופים.
  3. נזילות משופרת: ניתן להמיר את הפיקדונות המסומנים בקלות לנכסים דיגיטליים אחרים או למטבעות יציבים, מה שמגביר את הגמישות והנזילות.

איך זה עובד בפועל?

כאשר לקוח מפקיד כסף בבנק, הבנק מסמן את הפיקדון על הבלוקצ'יין באמצעות יצירת טוקן דיגיטלי שמייצג את סכום הכסף המופקד. הטוקן הזה ניתן להעברה בין חשבונות על הבלוקצ'יין, כמו כל נכס דיגיטלי אחר. הלקוח עדיין יכול למשוך את כספו בצורה רגילה, אך הניהול והמעקב אחר הפיקדון נעשים דיגיטליים ובטוחים יותר.

למה זה חשוב?

פיקדונות מסומנים מייצגים את ההתפתחות העתידית של המערכת הבנקאית. הם משלבים את היציבות והביטחון של הבנקאות המסורתית עם היתרונות הטכנולוגיים של הבלוקצ'יין. זהו צעד משמעותי לעבר מערכת פיננסית מתקדמת, מהירה ושקופה יותר.

סטייט סטריט דוחפת להתרחבות דיגיטלית

בנוסף למאמצים בתחום המטבע היציב, סטייט סטריט מעוניינת להשתתף בפיתוח קונסורציום דיגיטלי למזומנים ולחקור אפשרויות הסדר באמצעות פיינליטי אינטרנשיונל, חברת פינטק בה היא השקיעה. פיינליטי מתמקדת בפתרונות תשלום מבוססי בלוקצ'יין, אשר מרכזיים לאסטרטגיית סטייט סטריט לייעול תשלומים גלובליים. החברה הגבירה את מאמציה בתחום הנכסים הדיגיטליים, תוך שילוב הצוות הייעודי שלה בפעילות העסקית הכוללת.

סטייט סטריט עושה מהלכים בתעשיית הבלוקצ'יין. היא מספקת כיום שירותי ניהול קרנות וחשבונאות לקרנות ביטקוין מבוססות שוק, ושיתפה פעולה עם גלקסי אססט מנג'מנט לפיתוח קרנות נכסים דיגיטליים.

בנקים ומוסדות פיננסיים גדולים מאמצים קריפטו

בתחום הפיננסים המסורתי, שחקנים מרכזיים פונים יותר ויותר לסימון נכסים ממשיים, כגון אג"ח וקרנות, באמצעות בלוקצ'יין. זה מציע יתרונות כמו יעילות משופרת, הסדרים מהירים יותר ועלויות מנהלתיות מופחתות.

בינתיים, העניין במטבעות היציבים הולך וגדל כיוון שהם מוצמדים לערך נכס יציב, לעתים קרובות הדולר האמריקאי, ומספקים ייצוג דיגיטלי של מטבע פיאט (מטבעות כמו הדולר, שקל, יורו וכו') על הבלוקצ'יין.

ג'יי.פי.מורגן צ'ייס & קו. נמצאים בחזית אימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין. החברה השיקה את הבלוקצ'יין אוניקס והמטבע ג'יי.פי.אם ב-2020 והרחיבה עם רשת נכסים מסומנים ב-2023. מנגד, גולדמן סאקס התחיל לסחור באג"חים מסומנים בבלוקצ'יין ב-2021, בעוד פייפאל השיקה את המטבע היציב שלה PYUSD בחודשים האחרונים על גביי הרשת של סולנה ואיתריום.

במרץ, בלאקרוק נכנסה לתחום סימון הנכסים עם קרן נזילות דיגיטלית, מספר חודשים לאחר ההשקה המוצלחת של קרן הסל של הביטקוין. התפתחויות אלו ממשיכים לחזק את המגמה הגוברת של נכסים דיגיטליים בעולם הפיננסים המסורתי, עם מוסדות המבקשים להסתגל ולהצטרף לשוק באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

סטייט סטריט אינה לבד במאמציה. בנקים ומוסדות פיננסיים גדולים מתאימים את עצמם לעידן הדיגיטלי על ידי אימוץ טכנולוגיות בלוקצ'יין והסימון הדיגיטלי של נכסים. עם השקת מטבע יציב ופיקדונות מסומנים, סטייט סטריט מצטרפת למגמה ההולכת וגוברת של שילוב נכסים דיגיטליים במערכות פיננסיות מסורתיות, מה שמבטיח תשלומים מהירים, בטוחים ויעילים יותר בעתיד.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן