polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.32 7.63%
tron
TRON (TRX) $ 0.151438 1.01%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.78 4.58%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 10.36%
solana
Solana (SOL) $ 143.92 11.81%
bnb
BNB (BNB) $ 570.42 5.43%
xrp
XRP (XRP) $ 0.591731 4.44%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.106627 6.15%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.355199 7.59%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.50 14.65%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.36 9.19%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.84 4.08%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.51 12.10%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.86 6.43%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.08%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,473.28 7.32%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 63,448.00 6.07%

ספטמבר נפתח בירידות חדות: האם הביטקוין ימשיך במגמת הירידה?

ביטקוין מתחיל את ספטמבר עם ירידות מדאיגות, המשקיעים תוהים אם החודש הזה יביא איתו עוד נפילות או תיקון מפתיע כלפי מעלה
תמונה להמחשה" סוחרי קריפטו במתח: ממתינים בציפייה לחודש ספטמבר ולתנודתיות בשוק

ספטמבר, חודש שבאופן מסורתי נחשב לתקופה קשה עבור הביטקוין, מתחיל גם השנה במגמה שלילית. עם תחילת החודש, הביטקוין נסחר סביב 57,000 דולר, מה שמעורר דאגה בקרב המשקיעים, במיוחד לאור התנודתיות שראינו בשבועות האחרונים.

השוק מגלה סימנים של חוסר ביטחון, כאשר המסחר בנגזרים ממשיך להיות נמוך יחסית, ומעיד על עניין מוגבל מצד הסוחרים. הדיבורים על "רקטמבר" – כינוי שניתן לספטמבר בשל הנטייה שלו להיות חודש של ירידות חדות בביטקוין – חוזרים שוב ושוב, אך השאלה המרכזית היא האם השנה ספטמבר ימשיך במגמה זו, או שמא מחכים לנו הפתעות.

"רקטמבר" הוא כינוי שניתן לחודש ספטמבר בשוק הקריפטו, בשל הנטייה ההיסטורית שלו להיות חודש שבו מחירי הביטקוין נופלים בצורה חדה. למרות שזה לא קורה כל שנה, סוחרים ומשקיעים רבים חוששים ממהלך דומה כשהחודש מתקרב, מה שהופך את ספטמבר לחודש מתוח במיוחד בשוק.

תחזיות לטווח הקצר: ירידה או תיקון כלפי מעלה?

במהלך השבועות האחרונים, הביטקוין נאבק להישאר מעל רמות התמיכה החשובות של 58,000 דולר. דוחות ומידע מהשווקים מראים כי רמות התמיכה הקרובות נמצאות בטווח של 56,000 עד 54,000 דולר. במקרה של שבירת התמיכה, ישנם סוחרים שמאמינים שנראה ירידות נוספות ואולי אף ניסיונות להוריד את המחיר ל-49,000 דולר – רמה שנחשבת לנמוכה במיוחד יחסית למחירים האחרונים.

עם זאת, לא כל התחזיות פסימיות. ישנם אנליסטים שמזהים פוטנציאל לתיקון כלפי מעלה בטווח הקצר, כאשר חלקם מאמינים שמחיר הביטקוין עשוי לעלות לטווח שבין 60,000 ל-65,000 דולר. חלק מהאנליסטים אף מציעים שמחיר היעד עשוי להיות גבוה יותר, סביב 68,000 דולר, אם נראה שינוי מגמה במהלך החודש.

נתוני מאקרו והשפעתם על השוק

השבוע הקרוב צפוי להיות רגוע יחסית מבחינת נתוני מאקרו כלכליים בארה"ב, כאשר מעט מאוד נתונים משמעותיים צפויים להתפרסם. עם זאת, נתוני האבטלה שצפויים להתפרסם בסוף השבוע עשויים לגרום לתנודתיות בשוק, במיוחד לאור פגישת הפדרל ריזרב הקרובה שתתקיים ב-18 בספטמבר.

על פי הכלים של קבוצת CME, הציפיות לשינוי בריבית נותרו נמוכות, עם סיכוי של 0.25% להורדת ריבית, כאשר לפני חודש בלבד היו ציפיות להורדה של 0.5%. נתוני האבטלה שיתפרסמו השבוע יהוו את אחד הנושאים המרכזיים שיניעו את השוק בתקופה הקרובה.

 

אילוסטרציה: ביטקוין בצניחה חופשית - משקיעים במתח מול ירידות חדות בשוק הקריפטו
אילוסטרציה: ספטמבר האדום?משקיעים במתח מול ירידות חדות בשוק הקריפטו | תמונה מאת דה ספוט חדשות קריפטו

 

האם ספטמבר יהיה חודש "אדום"?

לפי נתונים מהעבר, ספטמבר נחשב לחודש שבו הביטקוין נוטה להציג תשואות שליליות. בממוצע, מחיר הביטקוין יורד בכ-4.5% במהלך חודש זה. יחד עם זאת, ישנם אנליסטים שמציעים שספטמבר השנה עשוי להיות שונה, במיוחד אם הביטקוין יצליח לשמור על רמות התמיכה הנוכחיות.

אנליסטים כמו רקט קפיטל מציינים כי ייתכן והביטקוין נמצא בשלב של "ריכוז מחדש" אחרי חלוקת הבלוקים האחרונה (האלבינג). לפי תחזיותיהם, הביטקוין עשוי לפרוץ כלפי מעלה בסוף ספטמבר או בתחילת אוקטובר, עם פוטנציאל לעלייה של עד 23% בחודש אוקטובר – חודש שנחשב באופן מסורתי לחודש חזק יותר עבור השוק.

מדד ה-Puell Multiple: האם זו הזדמנות קנייה?

מדד ה-Puell Multiple, שמשמש ככלי להערכת רווחיות כורי הביטקוין, נמצא בטווח המצביע על הזדמנות קנייה לטווח הארוך. המדד, המשווה את ערך הביטקוינים שנכרים מדי יום לממוצע השנתי שלהם, נמצא כרגע בטווח שאינו מציין שיא או תחתית, אך מתקרב לאזור הקנייה הארוך-טווח (0.5 ומטה). אם המדד ימשיך לרדת, ייתכן וזו תהיה נקודת כניסה טובה לשוק עבור משקיעים שמחפשים לנצל את התנודתיות הנוכחית לטובתם.

תחזיות על בסיס למידת מכונה מצביעות על עלייה אפשרית

בנוסף, מודל למידה עמוקה בשם WaveNet, שפותח על ידי CryptoQuant, מנבא עלייה יחסית במחיר הביטקוין במהלך ספטמבר. תחזיות קודמות של המודל הזה הוכיחו את עצמן, כאשר הוא חזה במדויק שמחיר הביטקוין ינוע סביב 60,000 דולר ביוני. אם התחזית הנוכחית תתממש, ישנו סיכוי של 50% שמחיר הביטקוין יעלה עד ל-65,000 דולר במהלך ספטמבר.

למרות שהיסטורית ספטמבר נחשב לחודש קשה עבור הביטקוין, ישנם מספר אינדיקטורים שמצביעים על כך שהחודש הזה עשוי להפתיע לטובה. השוק ממשיך להיות תנודתי, ונתוני המאקרו הקרובים עשויים להיות מכריעים, במיוחד לקראת פגישת הפדרל ריזרב הקרובה. עבור המשקיעים, זהו זמן להיות ערניים להזדמנויות שנוצרות בשוק, במיוחד לאור האפשרות שנראה תיקון כלפי מעלה במחיר הביטקוין לקראת סוף החודש או באוקטובר.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן