polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.18 2.28%
tron
TRON (TRX) $ 0.15061 0.40%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.73 3.74%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 7.74%
solana
Solana (SOL) $ 138.94 6.26%
bnb
BNB (BNB) $ 555.82 2.34%
xrp
XRP (XRP) $ 0.583272 1.18%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104599 3.61%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.348482 5.07%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.10 11.41%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.18 6.36%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.11 2.06%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.48 11.54%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.78 2.99%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.03%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,438.37 5.14%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,138.65 3.45%

מדינה קטנה, שחקן גדול

בוטאן, מדינה קטנה עם כלכלה צנועה, מפתיעה את העולם עם אחזקה של מעל 780 מיליון דולר בביטקוין – כמעט שליש מהתמ"ג שלה. באמצעות כרייה עצמאית ושיתוף פעולה עם Bitdeer, המדינה מתקדמת לעבר הפיכתה לשחקן מרכזי בשוק הקריפטו הגלובלי.
בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

בוטאן, מדינה קטנה הממוקמת בין הודו לסין, עם אוכלוסייה של פחות ממיליון תושבים ותמ"ג של כ-3 מיליארד דולר בלבד, הפכה לאחת המדינות הבודדות שמחזיקות בכמויות גדולות של ביטקוין. לצורך השוואה, ישראל, מדינה עם כלכלה חזקה הרבה יותר, מחזיקה בתמ"ג של כ-500 מיליארד דולר – פי 166 מהתמ"ג של בוטאן. ההשוואה הזו מדגישה עד כמה הצעד של בוטאן הוא יוצא דופן ביחס לגודל הכלכלה שלה.

תמ"ג (תוצר מקומי גולמי) הוא מדד כלכלי שמשקף את הערך הכולל של כל המוצרים והשירותים שיוצרו במדינה במהלך שנה מסוימת. התמ"ג משמש להערכת גודל הכלכלה ובריאותה. ככל שהתמ"ג גבוה יותר, כך מצביע הדבר על כלכלה מגוונת וגדולה יותר. בהקשר של בוטאן, השקעה מסיבית בביטקוין מהווה כמעט שליש מהתמ"ג שלה, מה שהופך את המהלך הזה למשמעותי במיוחד עבור המדינה הקטנה.

עם אחזקה של מעל 780 מיליון דולר בביטקוין – כמעט שליש מהתמ"ג של המדינה – בוטאן עשתה צעד נועז במיוחד. החברה הממשלתית Druk Holdings מובילה את פעילות הביטקוין במדינה, כחלק מאסטרטגיה רחבה להרחבת מקורות ההכנסה של המדינה. אך מדוע מדינה כה קטנה בוחרת להיכנס לעולם הקריפטו ולמה דווקא עכשיו?

איך מדינה קטנה מצטיינת בגדול?

בוטאן היא מדינה עם כלכלה לא מאוד מפותחת. רוב הכנסותיה נובעות מתחומים מסורתיים כמו חקלאות, תיירות והידרואנרגיה, אך המדינה שואפת לפתח כלכלה חדשנית יותר שתהיה מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות כמו קריפטו ובלוקצ'יין. זו לא הפעם הראשונה שמדינות קטנות רואות בבלוקצ'יין הזדמנות כלכלית, אבל בוטאן הצליחה להפוך לשחקן גדול בצורה יוצאת דופן.

באופן מעניין, בוטאן היא המדינה השנייה אחרי אל סלוודור שהשקיעה בביטקוין בצורה רשמית. אך בניגוד למדינות אחרות שמחזיקות ביטקוין דרך החרמת נכסים או רכישה ישירה בשוק, בוטאן השיגה את הון הביטקוין שלה באמצעות כרייה עצמאית – וזהו פרט מרכזי שמשנה את כללי המשחק.

 

Crypto miner Bitdeer falls 35% since Nasdaq debut, reports net loss in 2022
בתמונה: חברת Bitdeer באירוע ההנפקה שלה בבורסה האמריקאית

 

שיתוף הפעולה עם Bitdeer

הכניסה של בוטאן לשוק הביטקוין נעשתה בשיתוף פעולה עם חברת Bitdeer, חברה מבוססת סינגפור, שמומחית בתחום הכרייה והקימה עבור בוטאן מתקן כרייה מתקדם. הפרויקט התחיל ב-2023, כאשר Bitdeer גייסה מעל 500 מיליון דולר עבור שיתוף הפעולה עם ממשלת בוטאן והקימה מתקנים עם יכולת כרייה ראשונית של 100 מגה-וואט.

זהו צעד מעניין, שכן כריית ביטקוין צורכת הרבה אנרגיה. כאן היתרון המובהק של בוטאן טמון במשאב הטבעי שלה – הידרואנרגיה. המדינה, שמייצרת כמות גדולה של חשמל ממקורות מים, יכולה לספק את הדרישה האדירה לחשמל בצורה יעילה וזולה.

הבטחת הכנסות עתידיות

השקעה בביטקוין ובטכנולוגיות קריפטו אינה רק מהלך כלכלי מיידי אלא גם צעד אסטרטגי לעתיד. אם עולם הקריפטו ימשיך להתפתח, בוטאן עשויה למצוא עצמה כאחת המדינות המובילות בשוק זה. כבר עכשיו מתקני הכרייה שלה צומחים בצורה מהירה עם תוכניות להרחבה ל-600 מגה-וואט עד 2025.

הכנסות ממכרה ביטקוין יכולות להוסיף לאוצר הלאומי של בוטאן, וכבר עכשיו נרשמה פעילות ענפה של ארנקי Druk Holdings, שמראים פעילות עסקאות מול בורסות קריפטו כמו Kraken. חלק מהעסקאות כוללות מכירת כמויות גדולות של ביטקוין, דבר המאפשר לנצל את המחירים המשתנים בשוק ולהפיק רווחים מיידיים מהפעילות.

גיוון כלכלי ובניית עתיד טכנולוגי

מה שמעניין במיוחד הוא איך בוטאן משתמשת בהשקעות הדיגיטליות כדי לגוון את כלכלתה. לצד הביטקוין, Druk Holdings מציגה השקעות גם בתחומים כמו פרויקטים במטאוורס, דבר שמצביע על חזון טכנולוגי מתקדם ורצון להוביל את המדינה לעבר חדשנות דיגיטלית.

הממשלה בבוטאן רואה בשווקים דיגיטליים דרך לצמצם את התלות שלה בענפים מסורתיים ולעבור לעולם חדשני יותר. דוגמה לכך היא האסטרטגיה של Druk Holdings להכניס את בוטאן לעולמות המטאוורס והדיגיטל, דבר שיכול לעודד תיירות וירטואלית וגם למשוך השקעות טכנולוגיות בינלאומיות למדינה.

הפוטנציאל האדיר והאתגרים שבדרך

המהלך של בוטאן להשקיע בביטקוין ולבנות תשתיות טכנולוגיות הוא צעד נועז, אך לא חף מאתגרים. המחירים של הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים תנודתיים מאוד, ותלות מוגברת בהכנסות מקריפטו עשויה להיות מסוכנת אם שוק המטבעות יתמוטט. עם זאת, הנחישות של המדינה להרחיב את השפעתה בעולם הדיגיטלי מראה על ראייה רחבה יותר מעבר לרווחים מיידיים.

בהתחשב בכך שבוטאן כבר עכשיו מובילה מבחינת אחזקות ביטקוין ביחס לתמ"ג שלה, ולצד התמיכה של חברות כמו Bitdeer, המדינה עשויה להפוך למודל עבור מדינות אחרות שיחפשו דרכים לנצל את היתרונות של כלכלה דיגיטלית.

בוטאן היא דוגמה מצוינת למדינה קטנה שמצליחה לנצל טכנולוגיות מתקדמות כדי לשנות את כלכלתה. למרות האתגרים, ההשקעה בביטקוין ובפרויקטים דיגיטליים נוספים עשויה להעניק למדינה יתרון כלכלי משמעותי בעשורים הקרובים. שילוב בין ניצול משאבי האנרגיה הזולים שלה עם החדשנות של בלוקצ'יין וקריפטו, יכול למצב את בוטאן כשחקן משפיע בשוק העולמי של הכלכלה הדיגיטלית.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן