polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.22 2.56%
tron
TRON (TRX) $ 0.150297 0.10%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.75 4.37%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 6.18%
solana
Solana (SOL) $ 138.96 6.05%
bnb
BNB (BNB) $ 557.34 2.29%
xrp
XRP (XRP) $ 0.585312 1.43%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104329 2.72%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.348195 4.68%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.06 10.73%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.16 5.70%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.33 2.23%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.51 11.67%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.83 3.26%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.03%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,439.37 4.97%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,185.66 3.17%

הפד חותך את הריבית לראשונה מאז 2020

הפדרל ריזרב חותך את הריבית ב-50 נקודות בסיס, ומוריד אותה לטווח של 4.75%-5.00%. הביטקוין מגיב בעלייה חדה של כ-2.59% ומגיע לכ-61,000 דולר, כאשר השווקים מתמודדים עם תנודתיות בעקבות ההחלטה
תמונה להמחשה הפדרל ריזרב חותך בריבית לאחר שנים של עליות

חיתוך היסטורי, עלייה בביטקוין, ושווקים במתח: מה זה אומר לכלכלה?

ביום רביעי, ה-18 בספטמבר 2024, הפדרל ריזרב הודיע על הורדת הריבית ב-50 נקודות בסיס, מה שהפחית את טווח הריבית הפדרלית לרמה של 4.75%-5.00%. חיתוך זה הגיע לאחר תקופה של העלאות ריבית אגרסיביות מאז 2022, והמהלך הנוכחי מציין את הפעם הראשונה מזה ארבע שנים בה הפד בחר להוריד את הריבית. התגובה המיידית בשווקים לא איחרה לבוא, כאשר הביטקוין זינק בחדות בכ-2.59% לכ-61,000 דולר, בעוד שמדדי מניות מרכזיים, כמו ה-S&P 500 והנאסד"ק, גם הם הגיבו בעלייה ראשונית לפני שהמשקיעים החלו לאזן את עמדותיהם.

ההחלטה על הורדת הריבית, שהייתה צפויה על ידי כלכלנים רבים, היא חלק מניסיון הפד להתמודד עם תנאי השוק המשתנים – הכוללים האטה בצמיחה הכלכלית, ירידה בהוספת משרות, ואינפלציה שממשיכה להישאר מעל ליעד של 2%. יחד עם זאת, יושב ראש הפד, ג'רום פאוול, הדגיש שהפד ימשיך לעקוב אחרי הנתונים הכלכליים ולבצע התאמות נוספות אם יהיה צורך בכך.

הביטקוין מגיב: עליות וחששות מתנודתיות

בזמן שמדדים אמריקניים אחרים, כמו מדד דאו ג'ונס, סיימו את יום המסחר בתנודתיות קלה, מחירה של המטבע הקריפטוגרפי המוביל, הביטקוין, הגיב במהירות לחיתוך הריבית, ורשם עלייה חדה שהביאה אותו לכ-61,000 דולר לפני שהתרחשה מכירת רווחים שגרמה לירידה קלה במחיר.

התגובה החיובית של הביטקוין מוסברת בעיקר על ידי התחזיות בשוק לגבי השפעות חיתוך הריבית על שוק הנכסים בסיכון. בעוד הריבית המופחתת מורידה את עלות ההלוואות ומעודדת השקעות, היא גם מפחיתה את המשיכה להשקעות סולידיות יותר, כמו אג"ח ממשלתיות. כך נפתח מרחב לנכסים מסוכנים כמו מטבעות קריפטוגרפיים, שמרוויחים מתיאבון מוגבר לסיכון בשוק. על פי אנליסטים של QCP Capital, ההורדה בריבית צפויה להוביל לתנודתיות גבוהה בטווח הקצר, אך גם מציעה פוטנציאל לעלייה משמעותית במחיר הביטקוין בטווח הארוך. לדברי האנליסטים, ייתכן שמחזור זה מסמן את תחילתם של מגמות מקרו כלכליות משמעותיות שעלולות להוביל לעליות נוספות במחיר המטבע.

מדיניות הפד: הכיוון הכלכלי לשנים הקרובות

בהודעת הפד הובהר כי חיתוך הריבית הנוכחי הוא חלק מהמאמץ להחזיר את האינפלציה ליעד של 2%. למרות שהוועדה הפדרלית רואה שיפור מסוים באינפלציה, היא עדיין רואה אותה "מעל היעד". אחד הגורמים שמדרבנים את הפד לחיתוך הוא עלייה מסוימת בשיעור האבטלה והאטה בקצב יצירת המשרות. הפד הוסיף כי ייתכן שיידרשו חיתוכי ריבית נוספים במהלך השנה כדי לאזן את הסיכונים הכלכליים.

תחזיות הפד מצביעות על אפשרות לחיתוך ריבית נוסף של 50 נקודות בסיס עד סוף שנת 2024. משמעות הדבר היא שהפד עובר לתקופה של מדיניות מוניטרית מרחיבה יותר, אחרי כמה שנים של ריסון על ידי העלאות ריבית רציפות. פאוול ציין במסיבת העיתונאים שהפד רואה בשוק העבודה האמריקני עדיין "חזק", עם שיעורי אבטלה נמוכים יחסית, מה שמאפשר לפד להתמקד בהורדת האינפלציה מבלי להוביל להאטה חדה מדי בצמיחה הכלכלית.

הביטקוין – נכס של שוק התנודתיות

בעוד השווקים צפו תנודתיות מוגברת בעקבות החלטת הפד, מטבעות קריפטוגרפיים כמו הביטקוין חוו עלייה חדה באופן יחסי. התנודתיות, שהייתה חלק מהשוק הקריפטוגרפי בשנים האחרונות, עשויה להתגבר שוב בטווח הקצר, אך חלק מהמשקיעים רואים בכך הזדמנות לטווח הארוך.

ארתור הייז, ממייסדי BitMEX, הסביר כי חיתוכי ריבית נוספים עלולים לעורר גל של מכירות ין יפני ולגרום לשינוי חד בשוקי הנכסים הדיגיטליים והמסורתיים. הוא הזהיר כי הדינמיקה הזו עלולה ליצור אי יציבות במחירי הביטקוין והנכסים הדיגיטליים בטווח הקרוב.

סיכום ותחזית להמשך

חיתוך הריבית ב-50 נקודות בסיס מסמן שינוי משמעותי במדיניות הפד, לאחר כמה שנים של העלאות ריבית מתמשכות בניסיון לבלום את האינפלציה. השפעת חיתוך זה על הביטקוין ושווקים נוספים מדגישה את הקשר המתרחב בין מקרו כלכלה לשוק הנכסים הדיגיטליים. עם צפי להמשך חיתוכים בריבית עד סוף השנה, השאלה היא כיצד יגיבו השווקים לתנודתיות הנוכחית והאם הביטקוין ימשיך לשמש כמקלט לנכסים מסוכנים בתקופה של חוסר ודאות כלכלית.

המשקיעים בשוק הקריפטו מתמקדים כעת באסטרטגיות השקעה ארוכות טווח, מתוך תקווה לנצל את העליות האפשריות במחירי הביטקוין כתוצאה מהמגמות הכלכליות המקרו.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן