polkadot
Polkadot (DOT) $ 3.64 3.22%
tron
TRON (TRX) $ 0.326868 0.01%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 3.50 0.32%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000012 3.41%
solana
Solana (SOL) $ 167.45 5.08%
bnb
BNB (BNB) $ 771.00 2.73%
xrp
XRP (XRP) $ 3.01 2.70%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.207966 3.72%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.727386 4.46%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 22.08 3.54%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 16.55 5.18%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 106.32 2.58%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 2.48 4.38%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 9.14 4.37%
tether
Tether (USDT) $ 0.999894 0.02%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,636.28 3.76%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 115,346.90 2.35%

הכנסות שיא לנטפליקס – אך הצמיחה תלויה בפרסום ובתוכן

הכנסות של יותר מ-11 מיליארד דולר ברבעון השני · תחום הפרסום מתחיל לתפוס תאוצה, אך עוד רחוק מלהיות מנוע רווח מרכזי · אסטרטגיית התוכן מתבססת על רצף גלובלי – לא על הצלחות נקודתיות

נטפליקס (Netflix), ענקית הסטרימינג העולמית, רשמה ברבעון השני של 2025 הכנסות של 11.08 מיליארד דולר – מעט מעל ציפיות השוק שעמדו על 11.06 מיליארד דולר – ורווח למניה של 7.19 דולר, מול תחזית אנליסטים ל-7.07 דולר. מדובר בהכנסות שיא לחברה, שמלוות באיתות ברור: המנועים הקלאסיים של צמיחה – כמו גידול במספר המנויים – כבר לא מספיקים לבדם.

הפרסום מתחיל להראות תוצאות – אך הדרך עוד ארוכה

תחום הפרסום, שהושק רק לפני כשנה, מראה סימנים ראשונים של בגרות. החברה מעריכה כי הכנסות מפרסום יכפילו את עצמן ב-2025, כשהסכמי הפרסום השנתיים (Upfronts) עם הסוכנויות הגדולות בארה״ב כמעט הושלמו – וברובם אף עלו מעט על היעדים.

המפרסמים, כך לפי המנכ״ל המשותף (החברה פועלת במודל של שני מנכ"לים), גרג פיטרס, מתלהבים מהקהל המעורב של נטפליקס ומהיכולת למקד את הפרסום באופן פרסונלי. מערכת הפרסום החדשה שפיתחה החברה – Netflix Ad Suite – כבר פועלת בכל המדינות, וזוכה לתגובות חיוביות. פיצ׳רים כמו אינטראקטיביות, התאמה אישית, ונראה שנטפליקס רואה במודל הזה פוטנציאל הכנסות מהותי, אם כי עדיין ראשוני.

תוכן, תוכן, תוכן – אבל בלי תלות בלהיט אחד

האסטרטגיה של נטפליקס מתבססת לא על להיט אחד גדול, אלא על זרם קבוע של תכנים אהובים. גם שוברי הקופות הגדולים – כמו “משחק הדיונון”, “יום רביעי” ו“דברים מוזרים” – אחראים כל אחד לפחות על 1% מהצפייה הכוללת. “מה שחשוב זה הרצף”, הסביר המנכ״ל המשותף טד סרנדוס. “אנחנו בונים מערכת של תכנים, לא מהמרים על הצלחה נקודתית”.

משחק הדיונון, נטפליקס | קרדיט: Flickr צילום: Nathan Rupert.

החברה מדווחת כי יש לה תכנים חדשים ומחזורים שצפויים להניע מעורבות גבוהה גם במחצית השנייה של השנה – כולל שיתופי פעולה בולטים כמו “Happy Gilmore 2”, סרט חדש של “Knives Out”, והפקות מקור ממדינות כמו צרפת, קולומביה ויפן. לפי סרנדוס, “השנה השנייה של ‘KPop Demon Hunters’, לדוגמה, היא דוגמה להצלחה של אנימציה מקורית וחדשנית – וזה תחום שנמשיך להשקיע בו”.

שותפויות מקומיות – לא רק אסטרטגיה תוכן

אחת ההפתעות מהשיחה הייתה חשיפת שיתוף הפעולה עם רשת הטלוויזיה הצרפתית TF1 – מהלך אסטרטגי שמטרתו להרחיב את ההיצע המקומי לקהלים בצרפת. נטפליקס מתארת את המהלך כמודל שיכול לחזור במדינות נוספות, ושעשוי לחזק את אחיזתה במדינות עם העדפות תרבותיות מקומיות חזקות.

בזהירות – אבל ממשיכים עם ספורט ולייב

בתחום האירועים החיים והספורט, נטפליקס ממשיכה לפעול בזהירות. החברה לא ממהרת לרכוש זכויות שידור יקרות, אך כן בוחרת באירועים שיכולים להניע שיח ומעורבות. דוגמת הקרב המתוכנן בין קנלו לקרופורד, שידורי WWE והמשחקים של ה-NFL ביום חג המולד. “שידורים חיים הם עדיין חלק קטן מהשירות”, הבהיר סרנדוס, “אבל ההשפעה שלהם על חוויית הצפייה והמותג – גדולה”.

כאן ראוי לציין שהיכולות הטכנולוגיות של נטפליקס בתחום זה התקדמו משמעותית: בחודש יולי שידרה החברה שני אירועים חיים בו זמנית – ללא תקלות. גם בתחום ההפקה, החברה משקיעה בטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ליצירת אפקטים ויזואליים מהירים וזולים יותר – מה שמוזיל עלויות ומשפר את הגמישות היצירתית.

ומה עם גיימינג? גדל – אבל לא ממהרים להרוויח

התחום החדש ביותר – גיימינג – עדיין רחוק מלהיות מנוע הכנסות משמעותי, אך ההשקעה בו נמשכת. שיתופי פעולה עם GTA ורובלוקס נחשבים חיוביים, ונטפליקס מדווחת על עלייה בקהל המשתמשים במשחקים. “כמו בתחומים אחרים, אנחנו מתחילים מיצירת ערך – ההכנסות יגיעו רק בהמשך”, הסביר גרג פיטרס.

צמיחה אורגנית, לא רכישות

למרות גל הדיווחים על מיזוגים ורכישות בתעשיית המדיה, נטפליקס ממשיכה להדגיש שהיא “בונה יותר משהיא קונה”. החברה לא פוסלת רכישות, אך מבהירה שהיא תבחן כל מהלך לפי תרומתו האסטרטגית ותחסוך מעצמה הסחות מיותרות.

הזדמנויות, אתגרים ומבט קדימה

• התחזית המעודכנת להכנסות נשענת בחלקה על שינויים בשער חליפין – אך גם משקפת עלייה “אמיתית” במספר המנויים והכנסות הפרסום.

• תחום הפרסום מתקדם במהירות עם מערכת טכנולוגית עצמאית – אך עדיין מהווה חלק קטן מהפעילות.
• הגישה של נטפליקס לתוכן ממשיכה להתבסס על רצף מגוון וגלובלי – לא על הצלחה נקודתית.
• שיתופי פעולה מקומיים, כמו עם TF1, מסמנים כיוון חדש להרחבת התוכן המקומי.
• ההשקעות בגיימינג, שידורים חיים ובינה מלאכותית משקפות חיפוש שיטתי אחרי מנועי צמיחה עתידיים.

הסיפור של נטפליקס ברבעון הזה הוא סיפור של חברה שמצליחה לגדול – אך מבינה שהצמיחה הפשוטה כבר מאחוריה. השלב הבא תלוי ביצירת חוויית צפייה עשירה, רווחית ומגוונת, עם מינוף טכנולוגיות חדשות ושמירה על איזון פיננסי. ברוח הרבעון, אפשר לסכם שהמשימה של נטפליקס עכשיו היא לחבר בין הערך שהיא יוצרת – לערך שהמנויים באמת מרגישים.

דיסקליימר: אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר הספוט משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו לידיעה כללית בלבד ועלולים ליפול בו טעויות. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

מה את.ה מחפש?

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

דילוג לתוכן