polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.00 5.90%
tron
TRON (TRX) $ 0.149809 0.73%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.47 1.90%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000013 3.42%
solana
Solana (SOL) $ 128.05 5.00%
bnb
BNB (BNB) $ 539.39 1.99%
xrp
XRP (XRP) $ 0.566496 3.99%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.10025 2.01%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.328889 3.48%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 22.96 6.07%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 10.35 4.64%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 62.78 1.84%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 3.97 7.14%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.43 9.12%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.26%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,304.20 3.52%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 59,553.96 2.74%

החברות המובילות בישראל בתחום ה-Web3

ישראל מתגלה כמובילה עולמית במהפכת ה-Web3, עם עשרות סטארטאפים חדשניים בתחומי הבלוקצ'יין וה-DeFi. איך האקוסיסטם הישראלי מתפתח ומה תפקידה של קרן Collider בצמיחה המהירה?
תמונה להמחשה תל אביב

המהפכה הדיגיטלית שהביא עמו תחום ה-Web3 מביאה גם גלים של חדשנות והזדמנויות למספר תחומים בתעשייה הגלובלית וגם כאן אצלנו – בישראל. טכנולוגיות בלוקצ'יין ויישומים מבוזרים הפכו לכוח מוביל בכלכלה הדיגיטלית, וישראל, עם רקע עשיר של חדשנות טכנולוגית, תופסת מקום מרכזי במהפכה זו.

כבר היום, ישראל נחשבת למעצמה בתחום ה-Web3, עם השקעות הון סיכון שמוערכות בכ-4.5 מיליארד דולר – 4.5% מכלל ההשקעות העולמיות במגזר זה. מעל ל-100 חברות סטארטאפ ישראליות עוסקות בפיתוח טכנולוגיות Web3, פרושות על פני כ-12 סקטורים שונים, ביניהם תשתיות בלוקצ'יין, אבטחת סייבר, גיימינג ופיננסים מבוזרים (DeFi).

מהפכת ה-Web3: גידול חסר תקדים בשוק

בעוד שהשוק העולמי של Web3 ממשיך לצמוח בקצב מסחרר, ישראל מציבה את עצמה בחזית החדשנות הדיגיטלית בתחום. השקעות הון סיכון גלובליות בתחום Web3 חצו את רף ה-100 מיליארד דולר, והציפיות הן שהמומנטום ימשיך לגדול. לפי טומר ניב, משקיע קריפטו ו-Web3 בקרן Entrée Capital, "בהתאם למגמות הקיימות וההתפתחות בשוק, ניתן לצפות שבין 12 ל-24 החודשים הקרובים, לפחות 20 סטארטאפים ישראליים בתחום ה-Web3 יצליחו להשלים סבבי גיוס בסדרי גודל של Series A ו-Series B".

האקו-סיסטם של ה-Web3 בישראל פרוס על פני מספר קטגוריות המשקפות את היישומים המגוונים של טכנולוגיות מבוזרות, עם דגש על תחומי כמו Custody & Wallet (אחסון וארנקים דיגיטליים), שבו ישראל נחשבת למובילה. בנוסף, קיימת התחזקות במגזרים נוספים כמו נכסים מהעולם הפיזי (Real World Assets – RWA) וכלים לפיתוח. שני סטארטאפים בולטים במיוחד בתחום החומרה הם Chain Reaction ו-Ingonyama, שגייסו הון משמעותי, למרות מספר מצומצם של מתחרים במרחב החומרה בתחום ה-Web3.

 

מפת אקוסיסטם הקריפטו של ישראל 2024, המציגה את החברות המובילות בתחומי ה-Web3 והבלוקצ'יין, כפי שמופתה על ידי Collider.
מפת אקוסיסטם הקריפטו של ישראל לשנת 2024, המציגה את החברות המובילות בהן השקיעה קרן Collider בתחום ה-Web3 והבלוקצ'יין

 

המובילים בתחום והאקו-סיסטם הפורח

אחד השחקנים המרכזיים בתמיכה באקוסיסטם ה-Web3 בישראל הוא קרן ההון סיכון Collider. הקרן מתמקדת בהשקעות בסטארטאפים המפתחים טכנולוגיות בתחום הבלוקצ'יין, הקריפטו, וה-Web3, ועוזרת להם לצמוח באמצעות הון, הדרכה ומשאבים. Collider פועלת לחזק את החברות בשלבים מוקדמים ובינוניים, והיא חלק מרכזי במימון ובהתפתחות המהפכה הדיגיטלית בישראל. המפה המעודכנת שהוציאה הקרן לשנת 2024 ממפה את החברות המובילות בתחום הקריפטו וה-Web3 בישראל, ומדגישה את תחומי המפתח שבהם הקרן מתמקדת.

ישראל לא רק מייצרת חברות סטארטאפ בולטות, אלא גם רושמת מספר הצלחות מרשימות בשוק הגלובלי, עם אקזיטים מוצלחים כמו GK8, Unbound, Curv, Simplex, First, ו-Portis. מעבר לכך, קיימות חברות מובילות נוספות כמו eToro, Fireblocks, ו-StarkWare, שהפכו לשחקניות משמעותיות בזירה העולמית.

הצמיחה של ה-Web3 הישראלי לא נעצרת באקזיטים הגדולים, אלא גם מתאפיינת בהצלחה של חברות בשלב מוקדם. למעלה מ-80 חברות סטארטאפ ישראליות בתחום ה-Web3 השיגו גיוס Seed (מימון התחלתי), והן פועלות בשלבים קריטיים של התרחבות וצמיחה. שמות בולטים בתחום כוללים את Solidus Labs, Chain Reaction, Chaos Labs, Certora, ZenGo, Tres, ו-Dynamic, שכולם נמצאים בתהליך של גידול מהיר, תוך גיוס הון לפיתוח מוצרים ושיפור הטכנולוגיות שהן מציעות.

התמקדות בפתרונות פינטק ותשלומים

למרות שהמגזרים המרכזיים בישראל בתחום ה-Web3 כוללים תחומים מגוונים, רבים מהיזמים הישראלים ממקדים את מאמציהם בתחום הפינטק, בדגש על פתרונות תשלומים חוצי גבולות (cross-border payments). פתרונות אלו מאפשרים לבצע תשלומים בקנה מידה רחב, מה שמהווה גורם חשוב בכלכלה העולמית המקושרת של ימינו.

בעוד חלק מהתחומים כמו NFT חוו ירידה, הרי שהפינטק והפתרונות התשלומיים הם תחומים קריטיים שישראל ממשיכה להוביל בהם. סטארטאפים ישראליים מתמקדים בפתרונות המשלבים בין מערכות מבוזרות לטכנולוגיות פיננסיות מסורתיות, במטרה לספק מענה יעיל, מהיר ובטוח יותר.

מבט לעתיד: מה צפוי בתחום ה-Web3 הישראלי?

האקו-סיסטם ה-Web3 הישראלי ממשיך לצמוח, כשישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בתחומים של קריפטו, בלוקצ'יין ו-DeFi. אם המגמה הנוכחית תימשך, צפוי שיותר חברות ישראליות יצליחו לגייס הון בסבבים מתקדמים, ויהפכו לשחקניות חשובות בזירה הבינלאומית.

המגזר הישראלי בתחום ה-Web3 אינו מוגבל רק לסטארטאפים, אלא גם מושפע מחברות גדולות יותר, שהפכו לשמות מוכרים כמו StarkWare ו-eToro, שממשיכות להוביל את הדרך ולהגדיר את המגמות העתידיות בתחום.

עם התמיכה הגוברת של קרנות הון סיכון וענקי טכנולוגיה, ה-Web3 הישראלי נמצא בעמדה אסטרטגית להמשיך להוביל את המהפכה הדיגיטלית, כשעוד ועוד חברות ישראליות ימשיכו לפתח טכנולוגיות פורצות דרך.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

תמונה להמחשה שיטת הHODL

HODL: הדרך הארוכה והפשוטה להצלחה בשוק הקריפטו

תמונה להמחשה שוק הקריפטו אירועים אחרונים

הביטקוין צונח: האם הפחתת ריבית צפויה לשנות כיוון?

רוברט קיוסאקי, גורו פיננסי עולמי, קורא להשקיע בביטקוין

אבא עשיר, אבא עם ביטקוין

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן