polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.22 2.32%
tron
TRON (TRX) $ 0.149852 0.06%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.64 2.48%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 5.70%
solana
Solana (SOL) $ 135.59 3.49%
bnb
BNB (BNB) $ 557.48 2.03%
xrp
XRP (XRP) $ 0.584097 1.22%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104246 3.89%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.350276 5.05%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 25.99 9.73%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.01 4.21%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.00 2.07%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.49 10.50%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.80 1.45%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.02%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,391.41 2.83%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,026.62 3.14%

הריבית, הדיבייט הפוליטי ונתוני האינפלציה

הפדרל ריזרב עשוי להוריד ריבית, נתוני האינפלציה בארה"ב מצביעים על ירידה, והעימות בין טראמפ להאריס מוסיף לאי-הוודאות. האם השילוב הזה יוביל לעליות חדשות בשוק הקריפטו?
הדיבייט - העימות הפוליטי בין דונלד טראמפ וקמלה האריס חדשות קריפטו דה ספוט

שוק הקריפטו מתמודד עם חודש ספטמבר רווי באירועים קריטיים, המשפיעים ישירות על מחירי המטבעות הדיגיטליים. הציפיות להורדת ריבית מצד הפדרל ריזרב, נתוני האינפלציה המעודכנים של ארה"ב והעימות הפוליטי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס — כל אלו יוצרים תנודתיות בשוק ומוסיפים למתח בקרב המשקיעים.

ריבית הפד: השפעות על השוק הדיגיטלי

מדיניות הריבית של הפדרל ריזרב היא אחת ההחלטות המשפיעות ביותר על שוקי ההון והקריפטו. מאז התפרצות מגפת הקורונה ועליית האינפלציה, הפד העלה את הריבית בקביעות כדי למתן את הביקושים ולהוריד את האינפלציה. כעת, עם ירידה באינפלציה לאחוז של 2.5% בחודש אוגוסט, נשקלת הורדת הריבית.

הירידה הזו באינפלציה מביאה לשינוי בגישה של הפד, שבוחן כעת את האפשרות להפחית את הריבית על מנת לתמוך בצמיחה כלכלית מחודשת. שוק הקריפטו, הנחשב לשוק עתיר סיכון, רגיש במיוחד להחלטות ריבית — ירידת ריבית מאפשרת יותר נזילות והשקעות בנכסים מסוכנים כמו ביטקוין ואלטקוינים.

ספטמבר: חודש של תנודתיות

ספטמבר תמיד היה חודש קשה לשוק הקריפטו, וגם השנה לא שונה. שוק הביטקוין חווה ירידות חזקות בתחילת החודש, כשהמחיר ירד לכ-49,000 דולר בעקבות מכירות מאסיביות שנגרמו משבירת רמות תמיכה קריטיות. אולם בתוך ימים ספורים, השוק התאושש בצורה חדה והמחיר חזר לעלות מעל 55,000 דולר, בעיקר בגלל חיסול עמדות שורט (מהלך שבו סוחרים מהמרים על ירידות מחירים ולאחר מכן נאלצים לקנות חזרה כדי לסגור עמדות) שהובילו לעליות​.

נתוני האינפלציה העדכניים שפורסמו בארה"ב מצביעים על ירידה נוספת באינפלציה, עם שיעור שנתי של 2.5% לעומת 2.9% ביולי. בנוסף, מדד הליבה (Core CPI), המנטרל את השפעות המחירים התנודתיים של מזון ואנרגיה, נשאר יציב ב-3.2%. הנתונים הללו מגיעים לפני החלטת הפד הצפויה ב-18 בספטמבר בנוגע להורדת הריבית, והם עשויים להשפיע ישירות על ההחלטה.

המשקיעים בשוק הקריפטו מקווים שהמשך הירידה באינפלציה יסיר את החששות ויגביר את הנזילות בשוק, מה שעשוי לתמוך בעליות מחירים משמעותיות במטבעות הדיגיטליים עד סוף השנה.

 

Harris says people 'start leaving' Trump's rallies out of 'boredom'
מתוך העימות הפוליטי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס – שוק הקריפטו הגיב בירידות

העימות הפוליטי: האם טראמפ והאריס ישפיעו על הקריפטו?

העימות הפוליטי בין טראמפ לקמלה האריס שחל בספטמבר לא השאיר את שוק הקריפטו אדיש. אמנם הנושא לא היה חלק מרכזי בדיון, אך השפעתם של המועמדים על השוק ברורה. טראמפ, שבעבר כינה את הביטקוין "הונאה", שינה את עמדתו וכעת מדבר בעד הפיכת ארה"ב למעצמת קריפטו עולמית. לעומת זאת, האריס נותרה מעורפלת יחסית בנושא, דבר שהשאיר את המשקיעים בחוסר ודאות.

בעקבות העימות, הביטקוין ירד קלות בכ-1.5%, מה שמצביע על כך שהמשקיעים חיכו לשמוע יותר בנוגע לעמדות הפוליטיות סביב הקריפטו אך התאכזבו מהיעדר מידע ברור.

האם הורדת הריבית תוביל לצמיחה בשוק?

עם כל התנודתיות הנוכחית, המשקיעים בשוק הקריפטו נשארים דרוכים. ההחלטה הקרובה של הפד לגבי הריבית עשויה להיות קריטית להמשך השנה. הורדת ריבית יכולה להזרים נזילות לשוק ולהעלות את ביטקוין ושאר המטבעות הדיגיטליים לשיאים חדשים.

העתיד של שוק הקריפטו תלוי בשילוב בין ההחלטות המוניטריות של הפד לבין התפתחויות פוליטיות והבנת השוק. האם שוק הקריפטו יצליח לסיים את 2024 עם מגמת עלייה? רק הזמן יגיד.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

תמונה להמחשה שיטת הHODL

HODL: הדרך הארוכה והפשוטה להצלחה בשוק הקריפטו

תמונה להמחשה שוק הקריפטו אירועים אחרונים

הביטקוין צונח: האם הפחתת ריבית צפויה לשנות כיוון?

רוברט קיוסאקי, גורו פיננסי עולמי, קורא להשקיע בביטקוין

אבא עשיר, אבא עם ביטקוין

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן