polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.22 2.56%
tron
TRON (TRX) $ 0.150297 0.10%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.75 4.37%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 6.18%
solana
Solana (SOL) $ 138.96 6.05%
bnb
BNB (BNB) $ 557.34 2.29%
xrp
XRP (XRP) $ 0.585312 1.43%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104329 2.72%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.348195 4.68%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.06 10.73%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.16 5.70%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.33 2.23%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.51 11.67%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.83 3.26%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.03%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,439.37 4.97%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,185.66 3.17%

הביטקוין-בורגר של טראמפ

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, ביצע עסקת ביטקוין בבר הקריפטו PubKey בניו יורק, מה שהופך אותו לנשיא הראשון שמשתמש פומבית ברשת הביטקוין. המהלך נעשה כחלק מהקמפיין שלו לקראת בחירות 2024.
דונלד טראמפ רוכש בורגר עם ביטקוין

בניסיון נוסף להתחבר לקהל תומכי המטבעות הדיגיטליים, דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בשנת 2024, ביצע עסקת ביטקוין בזמן עצירה בבר הקריפטו המפורסם PubKey במנהטן, ניו יורק. טראמפ רכש מספר בורגרים בעזרת ביטקוין, בעסקה שנעשתה בסיוע צוות הבר, ובכך הפך לנשיא האמריקני הראשון, כמועמד או לשעבר, שמשתמש באופן פומבי במטבע הביטקוין.

המהלך הזה מגיע לאחר שטראמפ העלה את רמת המעורבות שלו בתעשיית הקריפטו, וכעת הוא מבצע צעדים ברורים המיועדים לכבוש את תמיכת קהילת הקריפטו כחלק מהקמפיין הנשיאותי שלו לשנת 2024.

התזמון מכוון – ימים אחרי השקת פרויקט הקריפטו המשפחתי

טראמפ הגיע ל-PubKey ב-18 בספטמבר, יומיים בלבד לאחר שהשיק פרויקט קריפטו בשם World Liberty Financial, בו מעורבים גם מספר מבני משפחתו. הפרויקט הכריז על השקת אסימון ניהולי (Governance Token) תחת הסימול WLFI. על אף שטראמפ בעבר תקף את הביטקוין וטען שמדובר ב"תרמית" ושהקריפטו "מבוסס על אוויר", הוא שינה את גישתו בנוגע לתחום, תוך שהוא מתמקד בתמיכה בכורי ביטקוין ובחדשנות טכנולוגית כחלק מהאג'נדה הכלכלית שלו לקראת הבחירות הבאות.

לאירוע בניו יורק הצטרף גם אנטוני פומפליאנו, דמות מוכרת בתעשיית הקריפטו ומנכ"ל Professional Capital Management, שהיווה עד לעסקת הביטקוין ההיסטורית. פומפליאנו הוא תומך נלהב של ביטקוין, והנוכחות שלו לצד טראמפ מהווה מסר ברור לקהילת הקריפטו.

 

Trump becomes first US President to complete Bitcoin transaction at NYC bar  - Türkiye Today
בתמונה: המועמד לנשיאות דונלד טראמפ, בבר בניו-יורק Pubkey

 

"ביטקוין בורגרים" – טראמפ מחלק בורגרים בקמפיין יצירתי

העסקה שביצע טראמפ נעשתה באמצעות אפליקציית Strike, פלטפורמה מבוססת רשת ה-Lightning Network, שכבת שנייה (Layer-2) של ביטקוין שנועדה לבצע עסקאות בצורה מהירה וזולה יותר. סכום הרכישה הכולל עמד על כ-998.70 דולר, כאשר הרכישה כללה מספר רב של בורגרים שחולקו לנוכחים באירוע. רשת ה-Lightning Network מאפשרת להימנע מעמלות גבוהות, שהן תופעה נפוצה ברשת הביטקוין הראשית, והופכת את העסקאות הקטנות, כמו רכישת מזון בבר, למשתלמות יותר. השימוש בטכנולוגיה הזו מדגים את האופן שבו ביטקוין יכול להשתלב בשוק המסחרי היומיומי, ומציג את החדשנות שמועמדות טראמפ מנסה לקדם דרך חיבור לתחום הקריפטו​.

טראמפ רכש מספר רב של בורגרים בעסקת הביטקוין שלו, אותם חילק לנוכחים בבר, תוך שהוא מכנה אותם "ביטקוין בורגרים". האירוע זכה לתיעוד ברשתות החברתיות, כולל בפלטפורמת Truth Social של טראמפ עצמו, כמו גם בערוץ פוקס ניוז, שמלווה את הקמפיין שלו. זו אינה הפעם הראשונה שטראמפ משלב קריפטו בקמפיין הנוכחי שלו. מוקדם יותר השנה, הוא נאם בכנס Bitcoin 2024 שנערך בנאשוויל, טנסי, שם הבטיח להפוך את ארה"ב ל"עיר הבירה של הקריפטו בעולם".

שותפות הקריפטו של טראמפ – מגמות ושאלות

המעורבות הגוברת של טראמפ בתעשיית הקריפטו, כולל שותפות עם פרויקטים חדשים כגון World Liberty Financial, משקפת את השינוי במעמדו הציבורי כלפי התחום. בעוד שמוקדם יותר בקמפיין הנוכחי שלו הביע ביקורת חריפה על תחום הקריפטו, הנאומים האחרונים שלו והתמיכה בכורי הביטקוין מצביעים על כך שהוא מבין את הפוטנציאל הכלכלי והפוליטי הגלום בקהל התומכים הרחב של מטבעות דיגיטליים.

הפרויקט World Liberty Financial, בו מעורבים כמה מילדיו של טראמפ, מכוון ליצור פלטפורמת קריפטו גלובלית שתקדם את המסחר, ההשקעות והניהול הפיננסי. יחד עם זאת, הדיווחים על כך שהפלטפורמה קשורה לאירוע פריצה בתחום ה-DeFi בסכום של כ-2 מיליון דולר מעוררים שאלות בנוגע לביטחון ולחוקיות של הפרויקט.

טראמפ והבחירות: הקריפטו כקלף משמעותי?

ההתקרבות של טראמפ לתחום הקריפטו היא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר לגייס תמיכה בקרב מצביעים צעירים, אנשי טכנולוגיה ויזמים שמעורבים במרחב הקריפטו. טראמפ מנסה לבנות תמונה של מנהיג שמוכן לאמץ טכנולוגיות חדשניות ולהפוך את ארה"ב למרכז הקריפטו העולמי. האסטרטגיה הזו נועדה גם ליצור בידול מהמדיניות הנוכחית של ממשל ביידן, שכוללת רגולציה נוקשה כלפי תחום הקריפטו, ומרבים לראות בה כמגבילה את הצמיחה הטכנולוגית.

מנגד, סגנית הנשיא קמלה האריס, יריבתו העיקרית בבחירות הקרובות, טרם הפכה את הקריפטו לחלק מרכזי בקמפיין שלה. על פי ההערכות, האריס צפויה להמשיך את מדיניותו של הנשיא ביידן בנושא הקריפטו ולא תנקוט צעדים נרחבים בתחום. עם זאת, באוגוסט האחרון, יועץ בכיר במטה שלה הצהיר כי האריס תתמוך במדיניות שתעודד את הצמיחה בתעשייה, אך הפרטים המדויקים בנוגע לתוכניות אלו עדיין לא ידועים.

הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2024 יתקיימו בעוד 48 ימים בלבד, והנושא של מטבעות דיגיטליים בהחלט תופס מקום מרכזי במערכת הבחירות. טראמפ מנסה לגייס תמיכה רחבה בתחום, ומחפש לשכנע את הבוחרים שהוא המועמד שיכול לקדם את ארה"ב כמעצמה כלכלית דיגיטלית. המהלך של טראמפ בעסקת הביטקוין מהווה יותר מסתם כותרת חדשותית – זו הצהרה פוליטית ברורה שנועדה להציג אותו כמנהיג שמאמץ חדשנות, תוך יצירת בידול ברור בינו לבין יריביו.

בהתחשב בכך שמאז 1988 הדמוקרטים ניצחו בכל מערכות הבחירות בניו יורק, טראמפ הכריז באירוע שהוא "מאמין בסיכוי אמיתי לנצח" גם במדינה הדמוקרטית המסורתית הזו, אך הנתונים מהסקרים האחרונים מראים כי הוא ניצב מאחור בפער משמעותי של 16 נקודות מאחורי סגנית הנשיא האריס. הקמפיין של טראמפ יודע כי אם יצליח לגייס את קהילת הקריפטו והיזמים, יש לו סיכוי לשנות את התמונה ולזכות בתמיכה במקומות נוספים ברחבי המדינה.

דונלד טראמפ ממשיך להפתיע את העולם הפוליטי, והפעם הוא עושה זאת דרך תעשיית הקריפטו. עם רכישת הבורגרים בביטקוין, טראמפ מעביר מסר ברור שהוא תומך בטכנולוגיה החדשנית ושהוא רואה בקריפטו חלק בלתי נפרד מהתוכנית הכלכלית העתידית שלו. השאלה המרכזית שתיוותר פתוחה היא האם המהלך הזה יספיק כדי למשוך את קהילת הקריפטו ובסופו של דבר להביא לו את הניצחון המיוחל בבחירות הקרובות.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן