polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.26 3.64%
tron
TRON (TRX) $ 0.150908 0.97%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.69 1.38%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 4.63%
solana
Solana (SOL) $ 143.08 8.88%
bnb
BNB (BNB) $ 565.55 2.87%
xrp
XRP (XRP) $ 0.589622 1.36%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.105738 3.25%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.351953 4.17%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.38 11.03%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.23 4.95%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.52 1.89%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.41 6.91%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.79 2.79%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.10%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,466.82 5.38%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,960.87 4.26%

ארה"ב שוקלת להחיל חובת דיווח על העברות קריפטו – מה יהיה בעתיד?

הממשל האמריקאי שואף להחיל דרישות דיווח חדשות על מטבעות קריפטו ונכסים דיגיטליים, כחלק ממאמץ להחיל עליהם את התקנות הקיימות על מטבעות פיאט.
תמונה ראשית בלוג דה ספוט רגולציה חדשה בארה"ב

שינוי מהותי במעמד הקריפטו: כסף או נכס דיגיטלי?

הממשל האמריקאי ממשיך לשנות את השיח סביב מטבעות קריפטו ונכסים דיגיטליים, כשהוא מתקרב צעד נוסף לעבר הגדרתם ככסף לכל דבר ועניין. במסגרת חוק סודיות הבנקאות (Bank Secrecy Act), שואפים משרד האוצר והפדרל ריזרב להחיל דרישות דיווח מחמירות יותר על מוסדות פיננסיים שמטפלים בעסקאות קריפטו – הן בתוך המדינה והן מחוצה לה. אם השינוי יאושר, המטבעות הקריפטוגרפיים יתקרבו משמעותית למעמד של מטבעות פיאט מסורתיים, דבר שעשוי לשנות את האופן שבו הם נתפסים ונעשה בהם שימוש.

ב-16 באוגוסט, במסגרת תוכנית רגולטורית חצי-שנתית שפרסם משרד האוצר, נחשפה כוונתו של הממשל להרחיב את דרישות הדיווח, כך שיכללו גם מטבעות קריפטו ונכסים דיגיטליים. השינויים נועדו להבטיח שכל עסקה שמתבצעת במטבעות וירטואליים ניתנים להמרה – כגון ביטקוין או את'ריום – תיחשב ככסף לצורך דרישות הדיווח, גם אם אין להם מעמד רשמי של מטבע חוקי.

 

אילוסטרציה: בית משפט – הרגולציה החדשה בארה"ב עשויה להשפיע על המטבעות הדיגיטליים ולשנות את כללי המשחק בשוק הקריפטו. אתר דה ספוט חדשות קריפטו
אילוסטרציה: בית משפט – הרגולציה החדשה בארה"ב עשויה להשפיע על המטבעות הדיגיטליים ולשנות את כללי המשחק בשוק הקריפטו.

הרחבת ההגדרה של "כסף" – איך זה ישפיע על שוק הקריפטו?

ההחלטה להרחיב את ההגדרה של "כסף" כך שתכלול גם נכסים דיגיטליים, כולל מטבעות דיגיטליים של בנקים מרכזיים (CBDCs), מהווה צעד משמעותי במאבק בהלבנת הון ובפשעים כלכליים אחרים. הרגולטורים מבקשים להבטיח שכל עסקה שמתבצעת באמצעות מטבעות דיגיטליים תעמוד בדרישות הדיווח, מה שיעניק לרשויות כלים חזקים יותר לפקח על השוק הצומח הזה.

השפעת השינויים צפויה להיות רחבה ולהשפיע גם על עסקאות בינלאומיות. מוסדות פיננסיים שמטפלים בעסקאות קריפטו יחויבו לדווח על פעולותיהם בצורה רחבה יותר, תוך שמירה על שקיפות מול הרשויות. הצעת החוק הסופית צפויה להתפרסם בספטמבר 2025, ואם תאושר, היא עשויה לשנות את כללי המשחק עבור מטבעות קריפטו ולקרב אותם עוד צעד אחד לעבר מעמד של כסף מזומן דיגיטלי.

המאבק בפשיעה בעזרת בינה מלאכותית

במקביל לרפורמות בתחום הקריפטו, משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) מתמקד גם בטכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית (AI) שדורשות פיקוח מחמיר. ב-7 באוגוסט, ביקש המשרד מוועדת הענישה האמריקאית (US Sentencing Commission) לעדכן את הנחיות הענישה כדי לכלול עונשים מחמירים יותר עבור פשעים שבוצעו בעזרת בינה מלאכותית.

השימוש בבינה מלאכותית מאפשר לפושעים לפעול ביעילות ובתחכום שלא נראו בעבר. ההמלצות של משרד המשפטים לא מתמקדות רק בפשעים חמורים שבוצעו בעזרת AI מתקדמת, אלא גם במקרים שבהם אלגוריתמים פשוטים סייעו לביצוע עבירות. עדכון ההנחיות נועד לשקף את הדאגה הגוברת מפני השימוש לרעה בטכנולוגיות חדשות ולהתאים את הכללים למציאות המשתנה.

התגובה בשוק הקריפטו והתחום הפיננסי

השינויים המוצעים מעוררים תגובות מגוונות בשוק הקריפטו ובתחום הפיננסי. מצד אחד, חלק מהמשקיעים רואים במהלך זה חיזוק של הלגיטימיות של מטבעות הקריפטו, שכן הכרה בהם ככסף תחת חוק סודיות הבנקאות מעניקה להם מעמד חוקי ומוסדר יותר. מצד שני, ישנם חששות שהדרישות החדשות יכבידו על הפעילות השוטפת ויגרמו לעלויות נוספות למוסדות פיננסיים ולמשתמשים פרטיים.

גם בתחום הבינה המלאכותית, העדכונים המוצעים מעוררים דיונים. יש מי שחוששים שהחמרת הענישה על שימוש ב-AI עלולה לעכב את הפיתוח והחדשנות בתחום, בעוד אחרים סבורים כי זהו צעד חיוני להבטחת שימוש אחראי בטכנולוגיות אלו.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן