polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.35 2.92%
tron
TRON (TRX) $ 0.152554 1.76%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.75 0.09%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 3.00%
solana
Solana (SOL) $ 148.06 6.90%
bnb
BNB (BNB) $ 573.01 2.34%
xrp
XRP (XRP) $ 0.588132 0.61%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.106332 2.09%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.357195 2.93%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 28.16 9.01%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.52 3.76%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 66.02 1.45%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.43 1.49%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.87 0.32%
tether
Tether (USDT) $ 0.999875 0.12%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,543.00 5.12%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 63,690.06 2.44%

קריפטו מוכיח את עצמו ברגע האמת

בזמן שמערכות מחשוב מרכזיות קרסו, מטבעות דיגיטליים נשארו יציבים

החודש האחרון היה מאתגר עבור העולם המודרני. תקלה חמורה במערכת האבטחה של חברת CrowdStrike גרמה לקריסה נרחבת של מערכות מחשוב ברחבי העולם. בתי משפט, בתי חולים, חברות תעופה ושירותים חיוניים רבים אחרים הושבתו. אך בתוך כל הכאוס הזה, היה תחום אחד שהמשיך לפעול כרגיל – עולם המטבעות הדיגיטליים.

הביטקוין, האית'ריום ורשתות בלוקצ'יין אחרות המשיכו לפעול ללא הפרעה, מה שהוביל לגל של תגובות נלהבות בקהילת הקריפטו. רבים ראו בכך הוכחה ליתרונות של מערכות מבוזרות על פני מערכות ריכוזיות.

תגובות מובילי דעה בתחום הקריפטו

ג'ף גרזיק, מפתח לשעבר של הביטקוין, צייץ בפלטפורמת X: "תקלה גלובלית במערכות IT: לינוקס (מערכת הפעלה), ביטקוין ואת'ריום לא מושפעים". ציוץ זה מדגיש את העובדה שבעוד מערכות מרכזיות קרסו, הרשתות המבוזרות המשיכו לפעול כרגיל.

ג'יימסון לופ, מייסד שותף של שירות ארנק הביטקוין Casa, הוסיף: "התקלות הנרחבות בתשתיות שמתרחשות כרגע ברחבי העולם הן דוגמה בולטת לסיבה שבגללה תוכנת הביטקוין אינה מתעדכנת באופן אוטומטי". לדבריו, "עדכונים אוטומטיים מכניסים סיכון מערכתי".

הסנאטורית סינתיה לומיס, התומכת בקריפטו, שאלה: "האם אתם יודעים איזו צורת מטבע לא הושפעה מהתקלות הנרחבות במערכות המחשוב?" והשיבה: "ביטקוין". היא סיימה את הפוסט שלה במשפט "Vires in Numeris", שפירושו "כוח במספרים", כשהתייחסה לאלפי הצמתים הנפרדים הנדרשים לאמת עסקאות ביטקוין.

דיון על מערכות הפעלה ותפקידן ברשתות בלוקצ'יין

חלק מחברי הקהילה הדגישו את תפקידה של מערכת ההפעלה Windows בתקלה, וטענו שאחד היתרונות של רשתות בלוקצ'יין הוא שהן פועלות על מערכות הפעלה מרובות.

ד"ר קאלה, מפתח ארנק הביטקוין Cashu, הזכיר שמייסד הביטקוין האנונימי, סאטושי נקאמוטו, התנגד במקור לפיתוח גרסת לינוקס. הוא ציטט את סאטושי: "בעוד שמפתה לפתח גרסת לינוקס… הפעלה אוטומטית עשויה לתת לנו 300% יותר צמתים בעוד שלינוקס עשוי לתת לנו רק 3% יותר".

פיטר טוד, מפתח ליבה של ביטקוין, הגיב: "סאטושי פשוט טעה בעניין הזה. השוק הגדול יותר היה של חובבי טכנולוגיה שמריצים לינוקס".

חוקר הביטקוין, יוצר פלטפורמת הניתוח Bitcoin Lab, הוסיף שלינוקס "עדיין ממלא תפקיד חשוב בשמירה על רשת הביטקוין חזקה ועמידה" וכי "ביטקוין שרץ רק על Windows/Mac היה יוצר נקודת כשל יחידה".

חשוב לציין שלמרות שהתוכנה המקורית של ביטקוין יצאה לראשונה עבור Windows בינואר 2009, גרסת לינוקס הושקה מאוחר יותר באותה שנה.

לפי דיווח של פורבס, התקלה נגרמה בגלל עדכון אוטומטי פגום שנשלח לכל המכשירים שמריצים את CrowdStrike על Windows.

CrowdStrike היא תוכנת אבטחת סייבר שמנסה לזהות ולמנוע ניצול לרעה של מערכות IT. הגרסאות של CrowdStrike ל-Mac ו-Linux לא הושפעו מהעדכון.

ב-19 ביולי, מנכ"ל CrowdStrike, ג'ורג' קורץ, אמר שהחברה מנסה לפתור את הבעיה ולהחזיר את העסקים לפעילות.

לקחים והשלכות לעתיד

אירועי השבוע האחרון מדגישים את היתרונות של מערכות מבוזרות כמו ביטקוין ואת'ריום. בעוד שמערכות ריכוזיות עלולות להיפגע מתקלה יחידה שמשפיעה על כולן, מערכות מבוזרות מפזרות את הסיכון על פני אלפי צמתים עצמאיים. זה מבטיח שגם אם חלק מהמערכת נפגע, השאר יכול להמשיך לפעול.

עבור רבים בקהילת הקריפטו, האירועים האחרונים מהווים הוכחה נוספת לחשיבות של מערכות פיננסיות מבוזרות. הם מאמינים שככל שיותר אנשים יבינו את היתרונות הללו, כך תגבר האימוץ של מטבעות דיגיטליים.

בעוד שעדיין מוקדם לקבוע את ההשפעה ארוכת הטווח של אירועים אלה, ברור שהם העלו את המודעות ליתרונות של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, ומדגישים את החשיבות של גיוון וחוסן במערכות הטכנולוגיות שלנו. בעוד שמערכות ריכוזיות ימשיכו למלא תפקיד חשוב, יש מקום גם למערכות מבוזרות שיכולות לספק רמה נוספת של ביטחון ויציבות.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן