polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.22 2.32%
tron
TRON (TRX) $ 0.149852 0.06%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.64 2.48%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 5.70%
solana
Solana (SOL) $ 135.59 3.49%
bnb
BNB (BNB) $ 557.48 2.03%
xrp
XRP (XRP) $ 0.584097 1.22%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.104246 3.89%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.350276 5.05%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 25.99 9.73%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.01 4.21%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.00 2.07%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.49 10.50%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.80 1.45%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.02%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,391.41 2.83%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,026.62 3.14%

חשש מקריסת הדולר מעורר דאגות בשוק הקריפטו

הפדרל ריזרב נערך לתרחיש של קריסת הדולר האמריקאי, מה שעלול להוביל לקריסה חדה במחיר הביטקוין. כלכלנים מזהירים מפני ירידה קרובה שעלולה לטלטל את השווקים הפיננסיים.
האם מחיר הביטקוין עלול לצנוח בחדות? חדשות דה ספוט קריפטו

מחיר הביטקוין, שנסחר כיום סביב 60,000 דולר, עלה משמעותית מאז ירד לשפל של מתחת ל-40,000 דולר בינואר 2024. העלייה הזו נבעה בין היתר מההערכות כי הזרמת נזילות מצד הפדרל ריזרב עשויה לתמוך בשוק הקריפטו ולהניע מהלכים משמעותיים. עם זאת, תחזיות כלכליות חדשות מעלות את האפשרות כי המחיר עלול לצנוח בחדות בשל התפתחויות כלכליות עולמיות דרמטיות, ובמיוחד סביב הדולר האמריקאי.

קריסת הדולר וההשפעות האפשריות על שוק הקריפטו

החששות לגבי קריסת הדולר מתגברים, בעקבות ירידת מדד הדולר האמריקאי לשפל חדש בשנת 2024. מדד הדולר (DXY), שמודד את ערכו של הדולר מול סל מטבעות עולמיים, הגיע לרמות נמוכות במיוחד, וכלכלנים מזהירים כי הדולר עומד בפני "קריסה מוחלטת". המשמעות היא כי ערך הדולר עלול להיחלש באופן קיצוני, מה שיוביל לעלייה חדה במחירי הצרכן, בעלויות ההלוואות ובריביות לטווח ארוך, ואף להתרסקות הכלכלה האמריקאית.

פיטר שיף, כלכלן ותומך בולט בהשקעות בזהב, הביע דאגה שהמדד עלול לרדת מתחת לרף של 90 לפני סוף השנה, ואולי אפילו לשבור את השפל של שנת 2020 בשנת 2025. אם תרחיש זה יתממש, צפוי משבר כלכלי חמור בארה"ב, שיגרור עימו השפעות מרחיקות לכת על שוק הקריפטו, כולל ירידה דרמטית במחיר הביטקוין.

ספטמבר: חודש קריטי לביטקוין

על פי מחקרים היסטוריים, ספטמבר הוא חודש תנודתי במיוחד עבור הביטקוין. מאז ומתמיד, חודש זה נחשב מסוכן עבור המטבע הדיגיטלי, עם ירידה ממוצעת של 4.78% וירידה טיפוסית של 24.6% מהשיא לשפל במהלך החודש. התנועות החדות הללו נובעות בין היתר מסיום ההפוגה הקיצית במסחר וחזרתם של מנהלי קרנות למסחר פעיל.

נגיד הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, הצהיר לאחרונה כי ייתכן שתתקבל החלטה להפחתת ריבית נוספת בספטמבר, דבר שהוביל לירידה נוספת בערך הדולר. אם הפדרל ריזרב אכן ימשיך בהפחתת ריבית, הדבר עלול לגרום לתנודתיות רבה נוספת בשווקים הפיננסיים, ולהשפיע על מחיר הביטקוין, שעלול לחוות ירידות נוספות.

חשש מפני קריסה בשוק הקריפטו

למרות שמחיר הביטקוין חווה עליות מרשימות במהלך השנה, סימנים מדאיגים מצביעים על כך שהשוק עשוי להיות קרוב לנקודת מפנה קריטית. לדברי מרקוס טילן, מנכ"ל 10x Research, למרות שהשוק התאושש היטב במספר הזדמנויות מוקדם יותר השנה, ניכרת היחלשות במבנה השוק וביסודות הכלכליים שלו. הדבר בא לידי ביטוי בכך שכל ירידה במחיר הפכה עמוקה יותר, בעוד שההתאוששות שלאחר מכן הייתה חלשה יותר. נתונים עדכניים מצביעים על כך שספטמבר עשוי להיות חודש קריטי, שבו נוכל לראות ירידה נוספת בביקוש לביטקוין ובמחירו.

אנליסטים נוספים מציינים כי ספטמבר הוא באופן היסטורי חודש שלילי עבור הביטקוין, עם ירידה ממוצעת של 6.56% בערכו. למרות זאת, יש מי שמאמינים כי הפחתת ריבית על ידי הפדרל ריזרב עשויה להפוך את המגמה ולהעניק תמיכה לשוק הביטקוין. כאשר הריבית יורדת, זה מוביל בדרך כלל לזרימה מוגברת של דולרים לשוק, מה שמחליש את כוח הקנייה של הדולר ומגביר את האטרקטיביות של הביטקוין כמאגר ערך.

השפעת קרנות הסל על מחיר הביטקוין

אחד הגורמים המרכזיים שתמכו בעליית מחיר הביטקוין השנה היה השקת קרנות סל (ETF) מבוססות ביטקוין בוול סטריט. הקרנות, בהובלת חברות כמו BlackRock ו-Fidelity, הפכו לחלק מהקרנות הצומחות ביותר בהיסטוריה מאז הושקו בינואר 2024, והשפיעו בצורה משמעותית על מחיר הביטקוין. המשקיעים גילו עניין רב בקרנות אלה, שמהוות עבורם דרך קלה ובטוחה יחסית להשקיע בביטקוין ובקריפטו בכלל.

עם זאת, על אף ההשפעה החיובית של קרנות הסל על השוק, החשש מקריסת הדולר והפחתת ריבית נוספת מצד הפדרל ריזרב עלולים לגרום לתנודתיות גבוהה בשוק הקריפטו בחודשים הקרובים. מהלכים אלו עשויים להוביל לתרחישים שונים, שבהם הביטקוין עשוי גם להיפגע, אך גם להתחזק, תלוי בתגובת השוק.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

תמונה להמחשה שיטת הHODL

HODL: הדרך הארוכה והפשוטה להצלחה בשוק הקריפטו

תמונה להמחשה שוק הקריפטו אירועים אחרונים

הביטקוין צונח: האם הפחתת ריבית צפויה לשנות כיוון?

רוברט קיוסאקי, גורו פיננסי עולמי, קורא להשקיע בביטקוין

אבא עשיר, אבא עם ביטקוין

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן