polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.38 4.43%
tron
TRON (TRX) $ 0.152257 1.19%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.76 0.42%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 2.94%
solana
Solana (SOL) $ 151.29 9.16%
bnb
BNB (BNB) $ 570.70 2.56%
xrp
XRP (XRP) $ 0.587308 0.53%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.107038 2.59%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.359339 3.34%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 28.57 9.22%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.73 4.99%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 66.17 1.72%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.49 0.93%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.86 0.72%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.04%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,552.98 5.18%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 63,616.04 2.02%

הקלה בעולם המטבעות הדיגיטליים: רגולטור אמריקאי מבטל חקירה

מהלך מפתיע: ענקית קריפטו חומקת מציפורני החוק ברגע האחרון

חקירה שערורייתית של ה-SEC נגד Paxos, מנפיקת המטבע היציב BUSD, הסתיימה בהחלטה מפתיעה: אין כוונה לפעול משפטית נגדם. ההכרזה הזו, שהתקבלה בשקט מופתי על ידי ה-SEC, מהווה ניצחון גדול לתעשיית הקריפטו, במיוחד בעידן של אי ודאות רגולטורית.

ב-9 ביולי, גורם בכיר ביחידת הקריפטו והסייבר של ה-SEC, חורחה טנריירו, הודיע ל-Paxos, כי הוא אינו מתכוון להמליץ על פעולה אכיפה נגדם. זאת לאחר יותר משנה שבה ה-SEC שלח ל-Paxos מכתב Wells, שמתריע על אכיפה קרובה, על המטבע היציב BUSD, שמונפק בשיתוף עם בורסת Binance.

"מכתב וולס" הוא הודעה רשמית שנשלחת על ידי הרשות לניירות ערך של ארצות הברית (SEC) לחברה או ליחיד, שבה נמסרת אזהרה על כך שהרשות שוקלת לנקוט בפעולה משפטית נגדם בשל הפרות פוטנציאליות של חוקי ניירות הערך.

המכתב נקרא על שמו של השופט האמריקאי וויליאם וולס (William Wells), והוא מהווה שלב מוקדם בתהליך המשפטי. המכתב נותן לנמענים הזדמנות להשיב ולהגיב על האשמות או החשדות המיוחסים להם לפני שהרשות מקבלת החלטה סופית על יזום הליך משפטי או תביעה רשמית.

ההחלטה להפסיק את החקירה מגיעה ימים ספורים לאחר שה-SEC סבל מהפסד חלקי בתביעה נגד בורסת הקריפטו הגדולה Binance. בזמן שהקונגרס ממשיך להתעכב בחקיקה המסדירה את התחום, החלטת ה-SEC מהווה ניצחון בלתי צפוי לתעשיית המטבעות היציבים, הכוללת כיום חברות כמו PayPal ו-VanEck.

“סיום החקירה באופן רשמי מהווה הקלה עצומה עבורנו,” אמר וולטר אסרט, ראש אסטרטגיה ב-Paxos, “זה מה שציפינו כל הזמן, וזה באמת אמור ליצור יותר ודאות בשוק עבור מה שאנו רואים כמספר הולך וגדל של תאגידים גדולים.”

דובר ה-SEC מסר בתגובה כי “ה-SEC לא מגיב על קיומה או אי-קיומה של חקירה אפשרית.”

יציבות – בשוק המטבעות היציבים

Paxos, שממוקמת בניו יורק, השיקה לראשונה את המטבע היציב BUSD בשיתוף עם Binance בספטמבר 2019. למרות שהמטבע היציב הנקוב בדולר לא עקף את מתחריו Tether ו-USDC, הוא הפך במהרה לאחד מהמובילים בתחום המתפתח בזכות תפקידו במערכת האקולוגית של Binance.

בזמן ש-BUSD היה מוצמד לדולר האמריקאי, ה-SEC טען בתביעה נגד Binance כי המטבע היציב מהווה חוזה השקעה, ולכן נייר ערך, מכיוון שהוא יצר רווחים באמצעות רזרבותיו לשני השותפים, Paxos ו-Binance, שחלקם הועברו למשתמשי Binance בצורה של תשואות. למרות שהתביעה הוגשה ביוני 2023, ה-SEC יידע את Paxos על עמדתו. באותה תקופה, Paxos חלקו על עמדת ה-SEC, וטענו כי BUSD מגובה ביחס של 1:1 ברזרבות נקובות בדולר, אף על פי שלא הרחיבו על טענות הסוכנות בנוגע לרווחים שנוצרו מהרזרבות.

המהלך של ה-SEC נגד Paxos שלח גלי הלם בתעשיית הקריפטו. מטבעות יציבים עדיין נמצאים באזור רגולטורי אפור בהיעדר חקיקה חדשה, אך רבים טוענים כי העדר ציפייה לרווח – פרמטר מפתח בבדיקת ניירות ערך – מפריד אותם מרבים מהנכסים הקריפטוגרפיים האחרים.

החקירה נמשכה מעל לשנה, כאשר הסוכנות הגיבה לבקשת חופש המידע ואישרה כי היא נותרה "פעילה ומתמשכת" נכון ל-3 ביולי. נראה כי הסוכנות שינתה את עמדתה לאחר ששופט פדרלי עמד לצידו של Binance בהחלטה מ-28 ביוני, שקבעה כי מכירות ה-BUSD לא מהוות הצעה לניירות ערך והורה לבטל את ההאשמה.

ההחלטה עשויה גם לחזק את תחום המטבעות היציבים בארצות הברית, בזמן שחברות חיפשו בחו"ל להשיק הצעות חדשות על רקע אי הוודאות הרגולטורית.

העתיד עבור המטבעות היציבים והחברות המנפיקות אותם נראה כעת מבטיח יותר, לפחות בטווח הקרוב, נוכח החלטות ה-SEC. האם זו תחילתה של רגולציה ידידותית יותר לתעשיית הקריפטו? ימים יגידו.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן