polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.35 2.92%
tron
TRON (TRX) $ 0.152554 1.76%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.75 0.09%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 3.00%
solana
Solana (SOL) $ 148.06 6.90%
bnb
BNB (BNB) $ 573.01 2.34%
xrp
XRP (XRP) $ 0.588132 0.61%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.106332 2.09%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.357195 2.93%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 28.16 9.01%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.52 3.76%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 66.02 1.45%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.43 1.49%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.87 0.32%
tether
Tether (USDT) $ 0.999875 0.12%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,543.00 5.12%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 63,690.06 2.44%

הסוף לעידן הדולר?

מנכ"ל BlackRock טוען: "ביטקוין הוא כלי פיננסי לגיטימי בעידן של פחד כלכלי", האם הביטקוין יהיה המטבע העולמי הבא?

בעולם הפיננסי מתחוללת מהפכה שקטה. הדולר האמריקאי, שבמשך שנים רבות המטבע המוביל בעולם, מתחיל לאבד מכוחו, בעוד שהביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים צוברים תאוצה. ג'נט ילן, שרת האוצר של ארצות הברית, הביעה לאחרונה דאגה מהמגמה הזו בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים.
מה גורם לשינוי הזה? ראשית, החוב האמריקאי העצום, שעומד כיום על 34 טריליון דולר, מעורר חששות לגבי יציבות הכלכלה האמריקאית. שנית, השימוש הגובר בסנקציות כלכליות מצד ארצות הברית דוחף מדינות לחפש אלטרנטיבות לדולר.
ילן הסבירה: "ככל שאנחנו משתמשים יותר בסנקציות, יותר מדינות מחפשות דרכים לבצע עסקאות פיננסיות שאינן כוללות את הדולר." זו הצהרה משמעותית, המדגישה את האתגרים שבפניהם ניצבת ההגמוניה הפיננסית האמריקאית.

עליית הביטקוין ושינוי תפיסות

במקביל, הביטקוין חווה עלייה משמעותית בערכו בשנה האחרונה, למרות אזהרות מהפדרל ריזרב. חשוב לציין שחלק מהעלייה מיוחסת לחזרתו האפשרית של דונלד טראמפ לבית הלבן בנובמבר הקרוב.
לארי פינק, מנכ"ל BlackRock, חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, שינה לאחרונה את עמדתו כלפי הביטקוין. בראיון ל-CNBC, הוא אמר: "זהו מכשיר פיננסי לגיטימי המאפשר לך להשיג תשואות גדולות מהרגיל. וכשיש פחד כלכלי, משקיעים בו יותר." זו תפנית דרמטית מהעמדה שהביע ב-2017, כשכינה את הביטקוין "אינדקס להלבנת הון".
פינק גם הביע דאגה מקצב הגידול של החוב האמריקאי: "אנחנו מטילים נטל אמיתי על ילדינו בהוצאה המסיבית הזו שאיננו יכולים להרשות לעצמנו." הוא קרא לארצות הברית ולמדינות אחרות לחתור לצמיחה כלכלית כדי להתמודד עם בעיית החוב.

אתגרים גלובליים ותגובות מדינתיות

בנק אמריקה מחזק את הדאגה הזו. האנליסטים של הבנק מזהירים כי החוב האמריקאי עומד לגדול בטריליון דולר כל 100 ימים – קצב חסר תקדים שמזין את העלייה במחיר הביטקוין.
בינתיים, רוסיה, הנתונה תחת סנקציות מערביות בעקבות הסכסוך באוקראינה, מעודדת את השימוש בביטקוין ובמטבעות קריפטו אחרים כדרך להתמודד עם הסנקציות. זהו צעד משמעותי שעלול להאיץ את המעבר ממערכת פיננסית מבוססת דולר.

קבוצת ה-BRICS, הכוללת כעת את ברזיל, רוסיה, הודו, סין, דרום אפריקה, מצרים, אתיופיה, איראן, ערב הסעודית וה'UAE, פועלת גם היא להפחתת התלות בדולר. ג'או צ'ינגמינג, מומחה פיננסי מבייג'ינג, אמר לעיתון Global Times הסיני כי "בטווח הקצר, מעמדו של הדולר האמריקאי צריך להישאר יציב, אך עם הזמן, מעמדו עשוי להיחלש."

אנו עדים לתקופה של שינויים משמעותיים בכלכלה העולמית. הדולר אמנם עדיין מחזיק במעמדו כמטבע המוביל בעולם, אך האתגרים גוברים. הביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים מציעים אלטרנטיבה מעניינת, במיוחד למדינות המבקשות להתחמק מסנקציות אמריקאיות. עם זאת, רק הזמן יגיד אם הם יצליחו לערער באופן משמעותי את השליטה של הדולר בשוק העולמי.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן