polkadot
Polkadot (DOT) $ 4.27 6.79%
tron
TRON (TRX) $ 0.151208 1.08%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.74 5.05%
shiba-inu
Shiba Inu (SHIB) $ 0.000014 9.54%
solana
Solana (SOL) $ 142.70 11.39%
bnb
BNB (BNB) $ 564.78 4.70%
xrp
XRP (XRP) $ 0.586128 3.46%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.105157 4.89%
cardano
Cardano (ADA) $ 0.352619 7.07%
avalanche-2
Avalanche (AVAX) $ 26.26 14.17%
chainlink
Chainlink (LINK) $ 11.23 7.98%
litecoin
Litecoin (LTC) $ 65.26 3.92%
near
NEAR Protocol (NEAR) $ 4.49 12.85%
uniswap
Uniswap (UNI) $ 6.77 5.16%
tether
Tether (USDT) $ 0.998172 0.17%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 2,435.06 5.88%
bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 62,997.88 5.81%

הודו מובילה את מדד אימוץ הקריפטו העולמי לשנה השנייה ברציפות

למרות רגולציות מחמירות ומיסוי כבד, הודו שומרת על מעמדה כמדינה המובילה בתחום הקריפטו. דו"ח Chainalysis חושף גידול בשימוש בבורסות מרכזיות ובנכסי DeFi ברחבי המדינה.
הודו מובילה את האימוץ העולמי תמונה להמחשה חדשות דה ספוט חדשות קריפטו

הדוח השנתי של Chainalysis, אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום ניתוח הבלוקצ'יין, מציג את דירוג המדינות המובילות באימוץ מטבעות קריפטוגרפיים בעולם. הדוח, שנקרא "Global Crypto Adoption Index" (מדד אימוץ הקריפטו העולמי), מדרג מדינות לפי רמת האימוץ והשימוש בנכסים דיגיטליים, כמו ביטקוין ואת'ריום, בשירותים פיננסיים שונים, כגון בורסות מרכזיות ומערכות מימון מבוזר (DeFi). המדד בוחן היבטים כמו נפח מסחר, היקף שימוש בפלטפורמות מבוזרות, ותרומתם של נכסי הקריפטו ביחס לכלכלה המקומית.

במשך שנה נוספת, הודו מצליחה לשמור על מקומה בראש מדד אימוץ הקריפטו העולמי של חברת Chainalysis. הדוח האחרון של החברה, אשר עוקב אחרי השימוש במטבעות קריפטוגרפיים ב-151 מדינות, מצביע על כך שהודו ממשיכה להוביל, וזאת על אף רגולציות מחמירות ומיסוי כבד.

הדו"ח, שמכסה את התקופה שבין יוני 2023 ליולי 2024, מדגיש את השימוש הרחב בהודו בבורסות קריפטו מרכזיות ובנכסים מבוזרים (DeFi). על אף שורת מגבלות רגולטוריות – כולל מס כבד ואזהרות משפטיות – ההודים ממשיכים להשקיע בנכסים דיגיטליים. ההתלהבות סביב הקריפטו לא הושפעה משמעותית, למרות חסמים משמעותיים מצד הרשויות.

בין היתר, הדו"ח מתייחס לאזהרות רגולטוריות שנשלחו בדצמבר 2023 לתשע בורסות זרות, אך מגבלות אלו לא הצליחו לדכא את קצב הצמיחה בשוק המקומי. הדבר מצביע על כך שהמשקיעים בהודו ממשיכים להאמין בעתיד המטבעות הקריפטוגרפיים ובטכנולוגיות המבוזרות.

התחזקות המגזר המבוזר (DeFi) ושימוש בבורסות מרכזיות

הדו"ח של Chainalysis חושף את המגוון הרחב של הנכסים הקריפטוגרפיים הנסחרים בהודו ומראה כי ההודים ממשיכים להשתמש בשירותים שלא נאסרו במפורש על ידי הרגולטורים. חזרתו של Binance לשוק ההודי ביוני 2024, לאחר שנרשמה אצל יחידת המודיעין הפיננסי (FIU) למרות הקנס הכבד, היא דוגמה נוספת לאופן שבו שחקנים בינלאומיים רואים פוטנציאל עצום בשוק זה. גם KuCoin עשתה צעדים דומים, עם אמון מחודש בפוטנציאל הצמיחה בשוק ההודי.

כחלק מהמגמות הבולטות בדרום אסיה, מדינות נוספות כמו אינדונזיה, וייטנאם והפיליפינים דורגו בין 20 המדינות המובילות במדד אימוץ הקריפטו. אינדונזיה, לדוגמה, אוסרת על שימוש במטבעות קריפטוגרפיים כאמצעי תשלום, אך מתירה אותם כאמצעי השקעה. הדבר מוביל לכך שהמסחר המקומי במדינה עלה לשווי של 157.1 מיליארד דולר בשנה החולפת, כאשר הפופולריות של הקריפטו באזור לא נעצרת רק בהודו.

 

תמונה להמחשה: הודו מובילה שנה שנייה ברציפות | חדשות דה ספוט

 

מובילי תעשיית הקריפטו בהודו מגיבים

מנהיגי תעשיית הקריפטו בהודו לא נשארו אדישים להישגי המדינה בתחום. סומיט גופטה, מנכ"ל CoinDCX, הביע את התרגשותו בטוויטר: "הודו מדורגת במקום הראשון במדד אימוץ הקריפטו העולמי של Chainalysis לשנה השנייה ברציפות! למרות חוסר הוודאות הרגולטורי והמיסוי הכבד, תנועת הקריפטו בהודו ממשיכה לצמוח!"

הדברים של גופטה מדגישים נקודה מעניינת: למרות המיסוי הכבד (עד 30% על רווחי הקריפטו ותוספת מס של 1% על כל עסקה), השוק ממשיך לגדול. עבור רבים, הקריפטו אינו רק אפיק השקעה, אלא גם דרך לגוון את תיקי ההשקעות. המשקיעים מבינים את הסיכונים ומצליחים להפיק תועלת מהאפיקים הדיגיטליים המוצעים, על אף האתגרים הרגולטוריים.

כיצד ייתכן שמובילים למרות הרגולציה?

במבט ראשון, עשויה להיראות סתירה בין ההובלה של הודו בתחום הקריפטו לבין הרגולציה המחמירה. אך בפועל, יש לכך הסבר הגיוני. הרגולציה בהודו לא נועדה לחסום את השימוש בקריפטו, אלא לנהל את הסיכונים ולוודא פיקוח על הפעילות הכלכלית. רבים מהמשקיעים בהודו ממשיכים לראות בקריפטו פתרון פיננסי לגיטימי וגמיש, במיוחד במדינה שבה קיימים עדיין חסמים בגישה לשירותים בנקאיים מסורתיים.

בנוסף, הודו היא מדינה עם כוח עבודה צעיר וטכנולוגית מפותחת. הטכנולוגיה הדיגיטלית פורחת במדינה, והגישה הנוחה לאינטרנט ולמכשירים חכמים פותחת דלתות רבות לשימוש במטבעות קריפטוגרפיים. יותר מזה, המסחר במטבעות דיגיטליים נתפס כאפיק חדשני ומרתק, שמציע אלטרנטיבה למערכת הפיננסית המסורתית.

פוטנציאל הצמיחה העתידי

למרות האתגרים, הודו מציגה פוטנציאל עצום להמשך צמיחה בשוק הקריפטו. עם האוכלוסייה הצעירה שלה והאוריינות הטכנולוגית הגבוהה, הקריפטו מציע פתרונות השקעה והעברות כספים גמישים למשתמשים רבים. המימון המבוזר (DeFi), למשל, מציע אלטרנטיבה לבנקאות המסורתית, במיוחד עבור מי שלא מחובר למערכת הבנקאית המקומית.

העתיד של שוק הקריפטו בהודו תלוי רבות בהתפתחויות רגולטוריות. ישנם סימנים לכך שהממשלה עשויה לבצע שינויים חיוביים בתחום, כאשר לחצים מבפנים ומחוץ גורמים לה לחשוב מחדש על הגישה הנוכחית. שינויים כאלו יכולים לפתוח את השוק ההודי להזדמנויות חדשות עבור משקיעים, חברות ומפתחים.

האם השוק יתפתח לטובת המשקיעים?

הציפיות הן שהממשלה ההודית עשויה להקל על המגבלות ולהגדיר כללים ברורים יותר עבור השוק. מדובר במהלך שיכול להגדיל את הפעילות הכלכלית ולהגביר את האמון של משקיעים וחברות בתחום הקריפטו.

ההובלה של הודו במדד אימוץ הקריפטו של Chainalysis לשנה שנייה ברציפות מעידה על עמידות השוק ועל האמון הרב שמגלים המשקיעים ההודים במטבעות הדיגיטליים. למרות הרגולציה הקשה והמיסוי הכבד, השוק המקומי ממשיך לצמוח, בעיקר בזכות הגורמים הטכנולוגיים והחברתיים שמעצבים את הודו כמעצמה בתחום הקריפטו.

בעתיד הקרוב, הודו תמשיך לשחק תפקיד מרכזי בתעשיית הקריפטו העולמית, כאשר רגולציה מתפתחת וחדשנות טכנולוגית יכולים להוביל את המדינה לאפיקי צמיחה חדשים.

רוצה לפעול נכון ובביטחון בעולם המטבעות הדיגיטליים?

הצטרף לקבוצת הוואצאפ החינמית שלנו!

קבל עדכוני חדשות חמים על שוק הקריפטו מיד כשהם קורים.

(זה יכול להיות שווה לך הרבה כסף...)

כתבות פופולריות

תמונה למחשה, חברת Revolut משיקה מטבע יציב ראשון

המירוץ ליציבות מתחיל

BlackRock חוזרת להוביל עם עלייה בהשקעות בקרן הביטקוין שלה

BlackRock עם עלייה חדה בהשקעות בקרן הביטקוין

בוטאן מדינה קטנה עם אחזקה אדירה בביטקוין תמונה להמחשה

מדינה קטנה, שחקן גדול

תמונה להמחשה - דונלד טראמפ

מיזם הקריפטו של טראמפ נחשף

תמונה להמחשה פריצת אבטחה חמורה באתר מסחר

פרצת אבטחה חמורה: למעלה מ-6 מיליון דולר נגנבו

מה את.ה מחפש?

דילוג לתוכן